مشاوره مدیریت و کسب و کار

ارتباط فروش : لازمه جذب مشتریان جدید

آیا از اهمیت ارتباط فروش چیزی می دانید ؟ آیا می دانید چگونه می توان بوسیله ارتباطات فروش مشتریان قدیمی را حفظ کرد و مشتریان جدید برای شرکت جذب کرد ؟ در این مقاله این موضوع مطرح می شود. مقالات بیشتر را در بخش آموزش های وب سایت دلیران دنا مطالعه بفرمایید.

ارتباط فروش : لازمه جذب مشتریان جدید

ارتباط فروش : لازمه جذب مشتریان جدید

ثبات در ارتباطات
شاید مهم‌ترین چیزی که مشتریان یک شرکت از آن انتظار دارند، داشتن ثبات در نحوه ارتباطات و تعاملات خود با مشتریانش است. افزایش یا کاهش مداوم تخفیفات و جایزه‌ها، نرساندن بار به طور منظم به مشتری و پاسخگویی نامناسب همگی می‌توانند به عاملی برای نارضایتی مشتری تبدیل شوند.
شرایط بازار ایران خاص است. در کشورهای پیشرفته ممکن است یک ماشین توزیع به فروشگاهی که در یک طرف خیابان قرار دارد بار بدهد اما به فروشگاه روبه‌روی آن بار ندهد. اما اگر شرکتی در ایران این کار را انجام دهد خیلی زود فروشگاهی که بار نگرفته ناراضی می‌شود که چرا به فلانی جنس داده‌اید اما به من نه. توجه به این نکات ظریف در مدیر هرچه بهتر بازار خیلی مهم است.
یا برای مثال شرکت‌هایی را دیده‌ایم که در ابتدای کارشان برای اینکه سهم بازار خود را بالا ببرند، تخفیفات زیاد و بیش از حد معمول به مشتری می‌دهند. همین شرکت‌ها زمانی که می‌خواهند تخفیف خود را کاهش دهند مشتری ناراضی می‌شود چون به گرفتن تخفیف بالا عادت کرده است. در حقیقت عدم ثبات در سیاست‌های قیمتی شرکت باعث می‌شود که مشتری از تعامل خود با آن راضی نباشد.

شخصی‌سازی فرایند فروش
یکی دیگر از مسائلی که بازار رقابتی اصلاً آن را برنمی‌تابد، عدم شخصی‌سازی فرایند فروش است. اگر نیروهای فروش شرکت ما برای تمام مشتریان یک برنامه داشته باشند و به نیازها، رفتار، عادات و خلق و خوی خاص هر مشتری توجه نکنند، نمی‌توانند در ارتباطات خود به موفقیت قابل توجهی دست یابند.
امروزه حتی بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا که هیچ گونه نگرانی بابت فروش‌شان ندارند به سمت شخصی‌سازی فروش محصولات خود پیش رفته‌اند. نایک و آدیداس به مشتریان این امکان را می‌دهند که طرح کفش‌شان را انتخاب و برای شرکت ارسال کنند. ما اگر به این سطح از تکنولوژی دست نیافته‌ایم حداقل می‌توانیم فرایند فروش را برای مشتری شخصی‌سازی کنیم تا نوع ارتباطی که با او برقرار می‌کنیم منحصربه‌فرد باشد. این سیاست برای مشتریان قابل درک و ارزشمند است.

استفاده از قابلیت‌های بازاریابی دهان به دهان
در گذشته منبع اطلاعاتی مشتری درباره یک محصول یا خدمت فروشنده آن بود. امروزه تعداد این منابع آنقدر زیاد شده است که اعتماد مشتریان به این منابع اطلاعاتی کاهش پیدا کرده است. در این میان تنها منبعی که هنوز هم مشتریان به آن اعتماد کامل دارند، خودشان هستند. بنابراین باید کاری کنیم که خود مشتریان‌مان به مهم‌ترین رسانه تبلیغاتی برای ما تبدیل شوند. این امر میسر نمی‌شود مگر اینکه – همانگونه که در ابتدای این یادداشت عنوان شد – در روابط خود با مشتری احترام و اعتماد را سرلوحه کار قرار دهیم و صداقت داشتن را هیچ‌گاه از یاد نبریم.

 

 

روشهای نوین بازاریابی ، فروش و تبلیغات در وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا آموزش داده شده است. شما می توانید از بخش دوره های آموزشی آنلاین رایگان در زمینه های بازاریابی و فروش ، تبلیغات ، تجارت الکترونیک ، ارز دیجیتال ، سرمایه گذاری و مدیریت شرکت نمایید. همچنین می توانید در کلاس های حضوری و حرفه ای ما در زمینه های فروش و بازاریابی و توسعه کسب و کار شرکت نمایید.

در صورتی که برای گسترش کسب و کارتان با مشکل موجه هستید و نیاز به مشاوره دارید می توانید از بخش سفارش ایده های ما را برای توسعه کسب و کارتان بشنوید و یا برای سفارش خدمات تحقیقات بازاریابی و و فروش یا خدمات تحقیق و توسعه محصولات جدید اقدام نمایید.

 

منابع :

وب سایت پرویز درگی

واحد آموزش فروش و بازاریابی توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)

One Response to ارتباط فروش : لازمه جذب مشتریان جدید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات وب سایت