مشاوره مدیریت و کسب و کار

انتخاب از روشهای تبلیغاتی بهینه

بهترین روش های تبلیغاتی کدامند و کدام یک از این روش ها متناسب باشرکت و صنعت شما است ؟ در این مقاله به بررسی روش های تبلیغاتی و شیوه انتخاب یک یا چند روش تبلیغاتی می پردازیم. راه کارهای تبلیغاتی متنوعی برای تبلیغ هست. از چاپ تراکت گرفته تا رزرو بیلبورد، اما سوال اینجاست که بهترین روشهای تبلیغاتی کدامند؟ ما در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین روشهای تبلیغاتی بپردازیم.

انتخاب از روشهای تبلیغاتی بهینه

انتخاب از روشهای تبلیغاتی بهینه

  • تبلیغات در مجلات و روزنامه ها
  • تبلیغات در تلویزیون
  • تبلیغات در رادیو
  • تبلیغات محیطی
  • تبلیغات چاپی
  • پروموشن
  • تبلیغات اینترنتی

 

تبلیغات در مجلات و روزنامه ها:

تبلیغات در مجلات و روزنامه ها، تبلیغاتی موثر هستند اما نه برای همه! این نوع تبلیغات بدرد برندها و کسب وکارهایی می خورند که در تمامی روشهای تبلیغاتی شرکت کرده اند و حال می خواهند برخی مخاطبین خاص که علاقه مند به خواندن مجله و روزنامه هستند را به خود جلب کنند.

این روش اصلا برای کسب و کارهایی که مردم با آنها آشنایی ندارند مناسب نیست. خیلی از شرکت ها و کسب و کارهای مختلف را دیده ایم که پس از استفاده از تبلیغات در مجلات و رزونامه ها نتیجه ی مناسبی نگرفته اند، زیرا:

  • فقط به این نوع تبلیغات بسنده کرده اند
  • بدون اینکه برند شوند و از خود نام و نشانی داشته باشند اقدام به تبلیغ می کنند.

پس نتیجه  میگیریم تبلیغات در مجلات و روزنامه ها بیشتر برای برندها مناسب است، و بیشتر شبیه به یک حضور برای یادآوری به مخاطبان و نمایش قدرت برند در تبلیغات است.

تبلیغات در تلویزیون:

یکی از موثرترین تبلیغات،  تبلیغات تلویزیونی است. این نوع تبلیغات محصول یا خدمات را به صورت همه جانبه به طیف گسترده ای از مخاطبین نشان می دهد. اما مشکل اصلی این نوع تبلیغات هزینه بالای آن است.

تبلیغات تلویزیونی هم اکثرا برای کسب و کارهایی است که می توانند بودجه هایی کلان در زمینه تبلیغات کنار بگذارند. اگر هزینه را فاکتور بگیریم ، تبلیغات تلویزیونی از نظر جذب مخاطب و مشتری، یکی از بهترین روشهای تبلیغاتی است.

در تبلیغات تلویزیونی باید در خصوص ساخت تیزر تبلیغاتی و کیفیت آن توجه بسیار داشت. در این خصوص می توانید مقالهویژگی های تیزر تبلیغاتی موفق را مطالعه فرمایید.

تبلیغات در رادیو:

تبلیغات رادیویی نیز یکی از روشهای تبلیغاتی است. این روش تبلیغاتی اغلب برای کسب و کارهایی مناسب است که تبلیغات گسترده در تلویزیون و مجلات را انجام داده باشند. این نوع تبلیغات برای شرکت ها و کسب و کارهای کوچک و کم نام و نشان توصیه نمی شود.

تبلیغات محیطی:

تبلیغات محیطی شامل رزرو بیلبوردها و تلویزیون های شهری است. این نوع تبلیغات به شما کمک می کند در شهر بیشتر دیده شوید. امروزه یکی از متداولترین تبلیغات برای کسب و کارهای متوسط و قوی ، استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی است.

البته این را هم باید در نظر داشت که در این نوع تبلیغات، استفاده از گرافیک، شعار تبلیغاتی و  انجام یک تبلیغات هدفمند  در اولویت است.

تبلیغات چاپی :

تبلیغات چاپی شامل استفاده از بروشور و کاتالوگ، استفاده از استندهای تبلیغاتی و تراکت و کارت ویزیت و … برای معرفی کسب وکار است. این نوع از تبلیغات بسیار متداول است، اما با پیشرفت روز افزون اینترنت، برخی از وجه های تبلیغات چاپی همانند بروشور و تراکت کمتر استفاده می شود.

پروموشن:

پروموشن همان بوق و کرنا کردن محصول یا خدمات یک برند است. این کار معمولا با ایجاد یک غرفه کوچک در مکانهای پر رفت و آمد انجام می شود. حتما تا الان بارها پروموشن های مختلفی را در جای جای شهر خود دیده اید.

این روش بسیار پر طرفدار و کارآمد است. البته هزینه بالایی دارد، اما از دید نتیجه گیری، یکی از بهترین روشهای تبلیغاتی برای کسب و کارهاست.

تبلیغات اینترنتی:

تبلیغات اینترنتی می تواند برای کلیه شرکت ها و کسب و کارها، چه کوچک و چه بزرگ بهترین گزینه باشد. تبلیغات اینترنتی به نسبت سایر تبلیغات، ارزان تر است.

برای داشتن تبلیغات اینترنتی موثر حتما باید موارد زیر را داشته باشید:

  • یک سایت حرفه ای و کاربرپسند
  • سئو مناسب سایت شما با کلمات کلیدی
  • محتوا گذاری حرفه ای برای وبسایت شما بمنظور جذب مخاطب
  • ساخت صفحات شبکه های اجتماعی برای برند

اینها لازمه های یک کسب و کار است که باید قبل از تبلیغات اینترنتی آن را بنا کند.

بهترین روشهای تبلیغاتی :

برای هر برند و کسب و کار، روشهای متفاوتی برای نتیجه گرفتن در تبلیغات وجود دارد. برای اینکه بدانید بهترین روش برای تبلیغات کسب و کارتان کدام است از ما مشاوره بگیرید.

در این مقاله سعی کردیم بهترین روشهای تبلیغاتی را معرفی کنیم. البته نیمی دیگر از روشهای تبلیغاتی باقی ماند که اگر فرصتی باشد در ادامه همین مقاله به توضیح و تفسیر آنها می پردازیم.

 

روشهای نوین بازاریابی ، فروش و تبلیغات در وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا آموزش داده شده است. شما می توانید از بخش دوره های آموزشی آنلاین رایگان در زمینه های بازاریابی و فروش ، تبلیغات ، تجارت الکترونیک ، ارز دیجیتال ، سرمایه گذاری و مدیریت شرکت نمایید. همچنین می توانید در کلاس های حضوری و حرفه ای ما در زمینه های فروش و بازاریابی و توسعه کسب و کار شرکت نمایید.

در صورتی که برای گسترش کسب و کارتان با مشکل موجه هستید و نیاز به مشاوره دارید می توانید از بخش سفارش ایده های ما را برای توسعه کسب و کارتان بشنوید و یا برای سفارش خدمات تحقیقات بازاریابی و و فروش یا خدمات تحقیق و توسعه محصولات جدید اقدام نمایید.

 

منابع :

وب سایت پرویز درگی

واحد آموزش فروش و بازاریابی توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات وب سایت