مشاوره مدیریت و کسب و کار

نکات نوشتن رپورتاژ آگهی

نکات نوشتن رپورتاژ آگهی کدامند ؟ چگونه می توان رپورتاژ آگهی مناسبی نوشت که اثر بخشی و بهره وری بالایی برای جذب مخاطب و مشتری داشته باشد ؟ در این مقاله به بررسی نکات نوشتن رپورتاژ آگهی می پردازیم. مقالات بیشتر را در سایت توسعه تجارت تجارت دلیران دنا دنبال نمایید.

نکات نوشتن رپورتاژ آگهی

 

نکات نوشتن رپورتاژ آگهی

همانطور که پیشتر برای شما بیان شد، با تعاریف و مفاهیم رپورتاژ آگهی و ساختار نوشتن رپورتاژ آگهی آشنا شدید. در این بخش تصمیم داریم به این سوال پاسخ دهیم که اصولا چرا انتشار اخبار شما در قالب یک رپورتاژ آگهی کاربردی تر است.

بسیاری از افرادی که در حوزه روابط عمومی فعالیت دارند، پیشنهاد می‌کنند که سرخط‌های خبری خودتان را برای خبرنگاران و رسانه‌های حوزه کاری خود ارسال نموده و منتظر بمانید تا این گروه، خبر شما را در رسانه‌هایشان پوشش دهند، اما این رویکرد سه مشکل اساسی دارد:

 

۱- خبرنگاران برای موفقیت برنامه تبلیغاتی شرکت شما کار نمی‌کنند

شاید سودآوری کسب و کارتان برای شما منفعت مستقیمی به حساب بیاید، اما این موضوع در مورد خبرنگارانی که می‌خواهید اخبار شما را پوشش دهند صدق نمی‌کند. خبرنگارانی که شما با آن‌ها در ارتباط هستید، اولویت‌های خودشان را دارند: تقویم‌های محتوایی، زمان‌بندی‌های انتشار محتوا و اولویت‌های رسانه‌ای که حقوق آن‌ها را پرداخت می‌کند. متاسفانه آن ها پشت میز خودشان منتظر شما ننشسته‌اند تا یک خبر از شما دریافت کنند که محصول جدیدی را رونمایی کرده‌اید یا درهای خود را به روی خبرنگاران باز کرده‌اید. آن‌ها تعهدی به موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی شما ندارند.

 

۲- خبرنگاران باید چیزهایی که خوانندگانشان از آن‌ها توقع دارند را برایشان تامین کنند

وظیفه یک خبرنگار این است که داستان‌های فوق‌العاده‌ و مورد علاقه خوانندگانش را پوشش بدهد. یک خبرنگار دنبال داستان‌هایی نیست که مردم را تشویق به خرید از شما کند یا ترافیک بیشتری را به وب‌سایت شما هدایت کند. موفقیت یک خبرنگار ارائه زاویه نگاه متفاوت و جذاب از موضوعات روز برای خوانندگانش است و در جامعه ما معمولا نگاه انتقادی مخاطب بیشتری از نگاه تحسین برانگیز دارد. خبرنگاران در حالت عادی همیشه برای جذب مخاطب بیشتر در جستجوی ایرادات و اشکالات کسب‌وکار شما خواهند بود.

 

۳- درخواست شما بین دریای درخواست‌های ارسالی غرق می‌شود

خبرنگاران درخواست‌های بسیار زیادی را برای پوشش اخبار شرکت‌ها و برندهای مختلف دریافت می‌کنند و این درخواست‌ها هر روز در حال اضافه شدن هستند. اگر برند خیلی شناخته شده‌اید نیستید و در دنیای آنلاین و آفلاین فعالیت جدی‌ای نداشته‌اید شانس زیادی برای دیده شدن توسط این خبرنگاران نخواهید داشت، چرا که اخبار مرتبط با شما هم توجه مخاطبان را به خود جلب نخواهد کرد.

انتشار اخبار در قالب رپورتاژ آگهی به شما این فرصت را می‌دهد که متن اخبار خود را متناسب با اهداف کمپین‌های تبلیغاتی و درونی سازمانتان تنظیم کنید و بر تمام جوانب انتشار یک خبر مدیریت کاملی داشته باشید. به این ترتیب از انتخاب رسانه تا انتخاب لحن و متن خبر، همه عوامل تحت مدیریت مستقیم شما خواهند بود و هیچ مانعی برای مدیریت و جهت‌دهی افکار عمومی پیش روی شما نیست.

 

روشهای نوین بازاریابی ، فروش و تبلیغات در وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا آموزش داده شده است. شما می توانید از بخش دوره های آموزشی آنلاین رایگان در زمینه های بازاریابی و فروش ، تبلیغات ، تجارت الکترونیک ، ارز دیجیتال ، سرمایه گذاری و مدیریت شرکت نمایید. همچنین می توانید در کلاس های حضوری و حرفه ای ما در زمینه های فروش و بازاریابی و توسعه کسب و کار شرکت نمایید.

در صورتی که برای گسترش کسب و کارتان با مشکل موجه هستید و نیاز به مشاوره دارید می توانید از بخش سفارش ایده های ما را برای توسعه کسب و کارتان بشنوید و یا برای سفارش خدمات تحقیقات بازاریابی و و فروش یا خدمات تحقیق و توسعه محصولات جدید اقدام نمایید.

 

منابع :

وب سایت آکادمی فروش ایران salesdemy.ir

واحد آموزش فروش و بازاریابی توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات وب سایت