پوشش بازاریاب حضوری و ویزیتور از اهمیت بالایی برخوردار است. به عنوان اولین فاکتوری که در ملاقات ها و شروع فرآیند فروش مد نظر قرار می گیرد، رعایت نکاتی برای پوشش مناسب برای بازاریاب حضوری و ویزیتور ضروری است. آیا می خواهید یک بازاریاب حضوری موفق شوید ؟ خواندن این مقاله از بخش آموزش بازاریابی حضوری وب سایت دلیران دنا به شما توصیه می شود.
پوشش بازاریاب حضوری و ویزیتور
- همانگونه که در هر فرهنگ و جامعه ای نوع پوشش بیانگر یک فرهنگ خاص است و تا حدودی انسانها را در نوع نگرش و منش فرهنگی از یکدیگر جدا می کند، در هر شغلی نیز نوع لباسی که مورد استفاده قرار می گیرد از اعتبار و اهمیت ویژه ای برخوردار است.
- در بعضی از مشاغل، نوع لباس نماد یک قشر خاص تلقی می شود؛ مثل نوع لباسی که پزشکها و یا خلبانها مورداستفاده قرار می دهند. هر گونه لباس تناسباتی با نوع شغل نیز دارد و بر اساس شرایط آن شغل طراحی، دوخته و مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین لباس علاوه بر عمل پوشاندن می تواند نمایانگر نوع کاری که می کنیم نیز باشد.
- از آنجا که آراستگی در ظاهر موجب جلب اعتماد و ایجاد احساس خوب در مخاطب به هنگام تماس اولیه می شود توجه و عمل به این نکته برای شاغلین در امر فروش و تجارت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
- از سوی دیگر، نوع لباسی که می پوشیم نیز نباید مانعی در انجام بهینۀ کاری که می کنیم، تلقی گردد. و حتی نوع پوشش می بایست انجام کار را تسهیل کند. یک کارشناس فروش باید لباسی را بپوشد که : موجب آراستگی ظاهر او گردد، به گونه ای که موجب جلب اعتماد و ایجاد احساس مثبت در مخاطب او شود. و نه تنها خلل و مانعی برای افزایش کارآیی او نباشد بلکه بتواند کاری را که می کند با سهولت و راحتی بیشتری انجام دهد.
- پوشیدن لباس مناسب، متناسب و آراسته، نوعی احترام به مخاطب تلقی می شود از این رو یک کارشناس فروش به دلیل کاری که می کند، نمی تواند هر لباسی را که دوست داشت، بر تن کند. یک کارشناس فروش می بایست میان علاقۀ درونی خود و شرایط بازاری که درآن مشغول به فعالیت است، هماهنگی ایجاد کند. مثلاً اگر در بازاری کار می کند که مشتریان او به نوع پوشش رسمی گرایش دارند، می بایست خود را با شرایط و سلایق مشتریان وفق دهد.
- توجه داشته باشید که ظاهر یک کارشناس فروش نباید شبیه به هیچ کس باشد. استفاده از لباسهای خاص، انجام آرایشهای افراطی و … همه و همه موجب می شود تا مشتری احساس تماماً خوشایندی نداشته باشد. بهتر است توجه داشته باشیم که در برخی موارد آراستگی بیش از حد و یا پوشیدن لباسهای گران قیمت همان احساس ناخوشایندی را در مشتری ایجاد می کند که ما نمی خواهیم.
- برای انتخاب یک لباس مناسب باید چند نکته را رعایت کنید:
- راحت بودن
- آراستگی متعادل
- هماهنگی فرم لباس و رنگها با خود شما
- هماهنگی لباس با شرایط بازاری که در آن مشغول به فعالیت هستید
- سادگی، تعادل و آراستگی رمز موفقیت در انتخاب نوع پوشش است.
مقالات فروش را می توانید به طور رایگان در وبسایت توسعه تجارت دلیران دنا مشاهده نمایید. اگر برای فروش محصولات و یا خدمات خود نیاز به مشاوره دارید از بخشدرخواست مشاوره فروش در وب سایت دلیران دنا اقدام نمایید. دوره های آموزش فروش نیز به صورت فصلی توسط موسسه دلیران دنا (دناکو) در شهر های تهران ، اصفهان ، شیراز ، مشهد و تبریز و اهواز بر گزار می شود که با شرکت در این دوره ها می توانید به تکنیک های پشرفته تر فروش و مهندسی فروش آشنا شوید.
سایر مقالات آموزش فروش حضوری :
- مدیریت انرژی فروش ، زمان فروش
- شیوه پرزنت محصول در فروش حضوری
- شناخت مخاطب فروش
- طرز رفتار فروشنده
- دانش مورد نیاز بازاریابی حضوری
- پوشش بازاریاب حضوری و ویزیتور
- نکات کلیدی بازاریابی حضوری
- آموزش بازاریابی حضوری
- مقالات آموزش فروش حضوری
لطفا دیدگاه خود را درباره این مقاله در بخش نظرات بیان نمایید.
منابع :
واحد توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)
خلاصه و مفید