مشاوره مدیریت و کسب و کار

بازاریابی پوشاک

چه تکنیک هایی برای بازاریابی پوشاک وجود دارد ؟ روش های موثر در بازاریابی پوشاک کدامند ؟ چگونه می توان در بازاریابی پوشاک موفق بود ؟ چه راهکارهایی برای عبور از وضعیت نابسامان اقتصادی در بازاریابی پوشاک وجود دارد ؟ 10 استراتژی بازاریابی برای تولیدکنندگان پوشاک چه هستند ؟ بازاریابی دیجیتال چه تغییری در صنعت مد و پوشاک ایجاد کرده است ؟ این مقاله از وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو) به این موضوع می پردازد.

بازاریابی

بازاریابی پوشاک

اولین نکته ی مهم در این کار ، ترسیم هدف و انتخاب یک مسیر است . آیا در نهایت به میخواهیم به کدام نقطه برسیم؟ اگر بخواهیم بازاریابی لباس را برای فردی که میخواهد این فعالیت را پیش بگیرد تعریف کنیم ، بهترین جمله اینست:

( بازاریابی مد و لباس ، پلی برای رسیدن به یک فعالیت حرفه ای در این زمینه می باشد)

یک مسیر و روش خوب

در زیر یکی از روش هایی که برای افراد زیادی کارساز بوده بیان می کنیم و گفته هایشان را برایتان بازگو خواهیم کرد:

۱- اولین قدم (موارد لازم)

اگر می خواهید تازه این فعالیت را شروع کنید پس به خدمات تولید محتوا نیاز دارید که کار شما را حرفه ای تر کند و در ادامه به شما کمک کنید . این موارد هزینه ی چندانی ندارد ولی بازتاب خوبی را به همراه خواهد داشت:

کازت ویزیت: اولین چیزی که باید داشته باشید یک کارت ویزیت با تولید محتوای متنی و اطلاعات تماس می باشد .
تراکت : برخی اوقات یک تراکت یا اعلامیه زیبا ، بهتر از یک کارت ویزیت عمل می کند
یک پوشه یا تبلت : اگر می خواهید حرفه ای تر عمل کنید ، یک تبلت مخصوص کار به شما کمک خواهد کرد(جایگزین خوبی برای کاتالوگ)
یک نقشه : در ابتدای مسیر ، یک نقشه تهیه کنید تا بتوانید مکان های مورد نظر را علامت گذاری کنید.
یک کیف راحت: مسلما داشتن یک کیف راحت در حمل لوازم واجب کمک می کند و کمتر به شما فشار می آورد.

بازاریابی مد و لباس را شروع کنید:

انتخاب و تایین مکان ها:

روی نقشه مکان های مناسب برای بازاربابی را مشخص کنید . برای این کار می توانید از افراد با تجربه کمک بگیرید با شخصا روی این مکان ها تحقیق نمایید مکان های هدف شما بهتراست طوری انتخاب شود که می توان در آنجا مخاطبان بیشتری یافت کرد .

انتخاب یک تامین کننده مناسب :

برای اینکه در این راه موفق شوید مهم ترین عامل ، انتخاب یک تامین کننده یا تولید کننده ی مناسب است. سعی کنید در انتخاب های خود عجله نکنید و بهترین ها را از هر لحاظ انتخاب کنید. مسلما در اول کار جلب اعتماد کاری بسیار دشوار است ، ولی راه های زیادی برای کسب اعتبار تولیدی ها وجود دارد.

یک کاتالوگ بسازید:

سعی کنید با خلاقیتی ویژه ، کاتالوگی مناسب برای کالاهای هدف درست کنید و با سلیقه ای ویژه مرتب سازی کنید . می توانید از تبلت به عنوان یک کاتالوگ استفاده کنید . توجه داشته باشید که باید نمونه ای از کالا را همراه خود نگاه دارید ، ولی می توانید تنوع مدل را در کاتالوگ جای دهید. تصاویر کاتالوگ باید واضح و پویا باشد.

نقد کار کنید:

مهم نیست که چه مقدار مشتری با این کار حذف می شوند. سعی کنید به صورت امانی یا نسیه کار نکنید مخصوصا در ابتدای مسیر . اگر پای دردودل بازاریاب های این کار بنشینید ، متوجه خواهید شد که این موضوع اهمیت بسیار بالایی دارد.

نا امید نشوید:

این کار مستلزم یک اراده و عزم قوی می باشد. ممکن است با صرف روزها یا هفته ها ، فقط چند مشتری خوب پیدا کنید. ولی به مرور زمان بر تعداد آنها افزوده خواهد شد. پس اگر تعداد مشتری هایی که یافتید بسیار اندک است ، دلسرد نشوید و روی کار خود ثابت قدم بمانید.

حساب داری و حساب رسی:

برای خود یک سیستم حسابداری درست نمایید. حساب و کتاب دقیق در ادامه راهتان اهمیتی ویژه دارد.

بپرهیزید:

از موارد زیادی در این راه باید پرهیز کنید . مثلا از مشتری های بدنام ، قبول چک مدت و … . برای این موضوع حتما با یک بازاریاب دیگر مشورت کنید .

تکنیک های بازاریابی و فروش لباس و پوشاک

جمعیت شناسی و شناخت جامعه هدف

اولین قدم در این راه، باید به شناخت مشتری هدف معطوف شود. بنابراین لازم است که همه نوع اطلاعاتی از آنها به دست آورید و به دنبال راهکارهایی باشید تا آنها را به خرید از شما ترغیب کند. زندگی آنها چطور است، آیا سنتی هستند یا اهل مد و فشن هستند؟ از کدامیک از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؟ بهترین راه ارتباط با آنها چیست؟ با شناخت مشتری هدف می‌توانید نوع تبلیغات خود را انتخاب کنید.

قیمت گذاری صحیح محصول

محصولات خود را از نظر استراتژی قیمت‌گذاری با رقبا مقایسه کنید. در عین حال روش فروش شما باید به حدی با دیگران متفاوت باشد که در میان سایر برندها خودنمایی کرده و مشتری به واسطه طرح‌های خاص، جذب شما شود.

تبلیغات را فراموش نکنید!

تبلیغات باید منحصر به فرد بودن کالاها و بوتیک شما را به رخ بکشد. باید طرح مشخصی برای لوگو و رنگ طراحی داشته باشید. از این طرح به طور مداوم در ایمیل‌ها، نمادها و سایر ابزارهای تبلیغاتی استفاده کنید. امروزه هر کسب و کاری به وب سایت نیاز دارد پس از این راه می‌توانید اطلاعات مورد نیاز مشتری هدف را به دست آورید و در عین حال، تصویری خاص و ویژه از فروشگاه لباس خود را به مشتری عرضه کنید. در واقع می توان گفت وب سایت به عنوان ویترین مغازه شما عمل کرده و تفاوت آن را نسبت به سایر رقبا نشان می‌دهد.

توجه به رویدادهای خاص جهت بازاریابی و فروش لباس

رویدادهای خاص، فرصتی ایده‌آل برای جذب مشتری و افزایش ترافیک سایت‌ است. مشتری همواره به موارد جدید و متفاوت علاقه دارد. پس می‌توانید رویدادهای خاص را از طریق ایمیل و تبلیغات در روزنامه‌ها و مجلات محلی به مشتری‌ خبر دهید. از کوپن‌های تخفیف نیز می‌توانید هر از چند گاهی استفاده کنید، اما نباید به کرات اتفاق بیفتد زیرا از ارزش آن کاسته می‌شود.

خدمات مشتری

کیفیت، تولید، نوع متریال و … هر لباس با دیگری متفاوت است و به همین دلیل کارکنان فروش باید اطلاعات کاملی از محصولات داشته و از ویژگی منحصربه‌فرد هر یک از لبا‌س‌ها باخبر باشند.

هدف گذاری جهت فروش محصولات
برای اینکه هزینه‌های بازاریابی و تبلیغات، مبلغ معقولانه‌ای باشد باید اهداف فروش و سود شما، واقعی و دست‌یافتنی باشند. لباسی که بیشترین فروش را دارد، شناسایی کنید. نتایج تلاش‌های بازاریابی را به طور مستمر ارزیابی کرده و مقدار برگشت سرمایه را مشخص کنید.

خلاقیت در بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا راهی خلاقانه برای جذب مخاطب است. برای این منظور می‌توانید داستان کسب و کار، شرکت و برندتان، اهداف و ارزش‌های خود را مطرح کنید. برای تکمیل بازاریابی محتوا لازم است که همواره ظاهر قابل قبولی داشته باشید. از یک طراح خلاق بخواهید برندی متمایز و در عین حال به یادماندنی برای شما طراحی کند. از این طرح باید در همه بازاریابی‌ها، توزیع و فروش خود استفاده کنید تا در ذهن مخاطب جا بیفتد.

داستان برند خود را تعریف کنید.

در ادامه باید داستانی جذاب از برند خود تعریف کنید، به عبارتی باید تصویری به مراتب جذاب‌تر از شرکت، برند، ارزش‌ها، سابقه و اهداف‌تان ارائه کنید. این داستان باید شامل موضوعات جالبی از گذشته منحصربه‌فرد، سنت‌ها، طراحی‌ها و تخصص‌تان باشد. به یاد داشته باشید که ظاهر حرف اول را در صنعت مد و لباس می‌زند و به همین دلیل باید برای تکمیل داستان برندتان، ظاهر زیبایی از بوتیک خود ارائه کنید. بنابراین از یک طراح بخواهید هویت برندی متمایز و در عین حال به یادماندنی برایتان خلق کند.

بازاریابی

استفاده از اپلیکیشن

یکی از هیجان‌انگیزترین پیشرفت‌ها در عرصه مد و لباس، اپلیکیشن‌هایی هستند که به شما امکان می‌دهد قبل از خرید، مدل لباس را روی بدن‌تان ببینید. خریدار با کمک این تکنولوژی از روی موبایلش می‌تواند سایز و مدل لباس را ببیند و بعد آن را خریداری کند.

نمایش مراحل تولید لباس

برای ارضای حس کنجکاوی مشتری می‌توانید فیلمی از مراحل تولید خط لباس تهیه کنید. با این کار، علاقه مشتری را تحریک کرده و همزمان می‌توانید از انگیزه پشت طراحی‌های خود بگویید و کیفیت متریال و ظرافت و تخصص کارکنان تولید را نشان دهید.

استخدام عکاس

برای موفقیت بیشتر باید از یک عکاس حرفه‌ای استفاده کنید تا جذابیت و کیفیت لباس‌هایتان را دوچندان کند. علاوه بر این، یک مدل با صورتی زیبا برای کار خود پیدا کنید، یک محل چشم‌نواز برای عکاسی انتخاب کرده و عکس‌ها را فقط در بوتیک خود نگیرید. نورپردازی مناسب، نور روز و … را نیز فراموش نکنید.

در نهایت می توان گفت: افراد همواره با مشکلاتی نظیر نحوه بستن کروات، گم کردن دکمه لباس، ست کردن لباس و شلوار و … مواجه هستند. متاسفانه برندهای معدودی در این زمینه به یاری مخاطب می‌شتابند. ارائه همین نکات و تکنیک‌های ساده می‌تواند مشتری زیادی را جذب سایت شما کند. از آخرین و جدیدترین مد روز به مشتری بگویید و مشتری را در زمینه پوشیدن لباس و کفش و کیف و وسایل جانبی و ست کردن آنها با هم راهنمایی کنید. به عنوان یک فروشنده باید در همان جایی حضور داشته باشید که مشتری فعالیت می‌کند یعنی رسانه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و تلگرام. این رسانه‌ها بیش از ۶۰۰ میلیون کاربر فعال دارند که ۶۸ درصد آنها خانم هستند.

چگونه می توانیم در بازاریابی پوشاک موفق باشیم؟

۱ ) محل مشتریان را مشخص کنید
اولین گام برای بازاریابی پوشاک این است که محل و مکان جغرافیایی مشتریانتان را برای خودتان مشخص کنید. برای اینکه این کار را به درستی انجام دهید بهتر است نقشه محل جغرافیایی خود را تهیه کنید. بر روی این نقشه ، محلهایی که مشتریان شما در آنجا تجمع بیشتری دارند را تعیین کنید. بهتر است محلهایی که بیشترین مشتریان بالقوه شما در آنجا وجود دارد را ابتدا مشخص کنید و در مراحل بعدی به سراغ مکانهای دیگر بروید.

۲ ) انتخاب تولید کننده
بعد از اینکه شما محصول و محل جغرافیایی مشتریان خود را تعیین کردید نوبت به تولید کننده ها می رسد. در صنعت مد و لباس ، تولید کننده ها از اهمیت زیادی برخوردار هستند. شما باید بتوانید بهترین تولید کننده از نظر نوع طراحی ، هزینه های حمل و نقل تا مکانهای مورد نظر ، هزینه های تهیه پوشاک و غیره را انتخاب کنید.

۳ ) تهیه فهرست کالا
یکی از کارهای لازمی که حتماً باید انجام دهید تهیه فهرست کالاها می باشد. سعی کنید عکسی مناسب و دارای وضوح بالا از کالاهای خود تهیه کنید. پس از تهیه این عکسها ، کاتالوگی برای فروشگاه یا شرکت خود طراحی کنید. تهیه کاتالوگ برای محصولات ، شما را حرفه ای نشان می دهد و در عین حال می توانید کاتالوگ خود را در مکانهای مختلف که مشتریان شما حضور دارند قرار دهید و حوزه بازاریابی خود را گسترش دهید.

۴ ) پشتکار داشته باشید
داشتن پشت کار در هر کسب و کاری لازمه موفقیت در آن است. ممکن است شما وقت ، انرژی و هزینه زیادی را صرف یافتن مشتریان جدید یا حفظ مشتریان وفادار کنید ولی باید بدانید که این روند برای تمامی کسب و کارها وجود دارد. اما امیدوار باشید که روزی بر تعداد مشتریان شما اضافه خواهد شد. بنابراین ، در صورتی که مشتریان اندکی دارید ، سریع کنید ناامید نشوید و دست از کار نکشید. باید بدانید که در هر کاری که بخواهید شروع کنید این روندهای کند و پر زحمت باید طی شود.

۵ ) داشتن یک حسابدار دقیق
حتماً باید یک حسابدار دقیق داشته باشید. داشتن یک برنامه دقیق حسابداری و حسابرسی به شما کمک می کند که همیشه دیدی روشن نسبت به وضعیت خود داشته باشید و در مواقع مختلف شما را برای گرفتن تصمیم کمک خواهد کرد. در هر کسب و کاری ، داشتن سیستم حسابداری دقیق و روشن یکی از ملزومات کار است.

۵ رمز مهم عبور از وضعیت نابسامان اقتصادی در بازاریابی پوشاک

وضعیت نابسامان اقتصادی در هر کشور و هر کسب و کاری ممکن است رخ دهد. به طور کلی می توان گفت ، واژه کسب و کار را نمی توان از فراز و نشیبهای اقتصادی جدا کرد. کوچکترین تغییری در وضعیت اقتصادی می تواند شرایط کسب و کار شما را متحول کند. نکته مهم اینجاست که شما چه راهکار و روشی را برای عبور از این وضعیت برای بازاریابی پوشاک انتخاب می کنید؟ هر روشی که انتخاب کنید می تواند موجب دوام یا از بین رفتن شما در بازار رقابت شود. بنابراین ، در بسیاری از مواقع این وضعیت نابسامان نیست که موجب نابودی یک کسب و کار می شود ، بلکه روشهایی است که مدیران آن کسب و کار برای مقابله با این آشفتگی ها انتخاب می کنند. چه بسا فعالیتها و کسب و کارهایی که از این وضعیت ها می توانند به سود خود استفاده کنند. به همین دلیل در ادامه این مقاله ، راههایی که می تواند به شما در انتخاب راههای صحیح در شرایط نابسامان اقتصادی بازار پوشاک کمک کند شرح داده می شود.

راهکار اول: به دنبال ایده های خلاقانه بگردید

اولین و مهمترین راهی که می تواند به شما کمک کند این است که افکار و اقدامات خلاقانه داشته باشید. اگر شما بخواهید به جای رقابت کردن بر سر قیمت ها در بازار ، به روشهای مبتکرانه تکیه کنید ، موفقیت از آن شما خواهد شد. این تنها راهی است که می تواند به شما کمک کند به حیات خود در بازار و رقابت ادامه دهید. بسیاری از شرکتها و مدیران ، از این که در این شرایط افکار و ایده های نوآورانه خود را عملی کنند هراس دارند. آنها تصور می کنند که این افکار خلاقانه ممکن است اوضاع را از آنچه که هست بدتر کند. در حالی که ، کاملاً بر عکس این قضیه حاکم است و این نوآوریهای شما هستند که عملکرد شما را بهبود می بخشند و می توانند موجب رشد ارزش شما در بازار شوند.

راهکار دوم :نگران هزینه ها و منابع مالی نباشید

در صورتی که بخواهید افکار و ایده های خلاقانه داشته باشید باید نگران هزینه و بودجه ها نباشید. اگر این نگرانی را داشته باشید ، کاملاً قابل پیش بینی است که شما به صورت محتاط و محافظه کار عمل خواهید کرد و نمی توانید افکار خلاقانه خود را عملی کنید.

راهکار سوم:  بخش R & D (تحقیق و توسعه) شرکت را فعال تر کنید

در روزهای سخت و نوسانات اقتصادی ، شرکتهایی که بتوانند بخش تحقیق و توسعه خود را فعال تر نگه دارند ، پیروز میدان خواهند بود. زیرا فعال بودن بخش تحقیق و توسعه شرکت ، به شما کمک خواهد کرد که محصول جدید و ایده های خلاقانه خود را بهتر هدایت کنید و سرمایه گذاریهای صحیحی در این زمینه داشته باشید. بخش R & D شرکتتان به شما کمک خواهد کرد تا با شیوه های جدیدتری بر رقیبان خود در بازار پیروز شوید.

راهکار چهارم:  تکنولوژی را ضعیف نکنید

شاید یکی از راههای اشتباهی که در شرایط نابسمان اقتصادی به ذهن برخی از مدیران می رسد این باشد که با کاهش هزینه های مربوط به تکنولوژی و ضعیف تر کردن این بخش ، بتوانند بخشهای مهم تر را تقویت کنند. در حالی که با این کار به بدنه کار خود آسیب جدی می زنید. توسعه فناوری در این شرایط یکی از راههای موفقیت شماست ؛ چرا که از میزان مرغوبیت و به روز بودن محصولات شما کاسته نمی شود.

راهکار پنجم: از مدیران رشد مدار استفاده کنید

سعی کنید مدیرانی که بیشتر به فکر رشد و توسعه کسب و کار شما هستند در جایگاه خود باقی بمانند. مدیرانی که بیشتر سعی می کنند هزینه های شرکت را کمتر کنند تا از شرایط بد اقتصادی نجات پیدا کنند ، افرادی هستند که موجب عقب نشینی یا رکود کسب و کار شما خواهند شد.

10 استراتژی بازاریابی برای تولیدکنندگان پوشاک

1-شوی لباس و فشن: شما می‌توانید با سازماندهی یک شوی لباس شروع کنید. شما می‌توانید با سایر طراحانی که در این صنعت فعالیت می‌کنند همگام شوید و یک صحنه نمایش برای نشان دادن طرحهای خود ترتیب دهید. شوی فشن علاقه‌مندان به این صنعت و همچنین اشخاص حرفه‌ای در این زمینه را به خود جذب می‌کند. صاحبان بوتیک لباس ممکن است یک سری طرحهایی را که دوست دارند خریداری کنند تا در فروشگاه خود به فروش برسانند. شما همچنین می‌توانید این شوی فشن را برای امور انسان‌دوستانه نیز راه‌اندازی کنید. به عنوان مثال، شما می‌توانید یک شوی فشن راه‌اندازی کنید تا آگاهی مردم نسبت به بیماری‌هایی چون سرطان و ایدز را افزایش دهید و بخشی از درآمدی را که از این شوی لباس کسب می‌کنید به پشتیبانی مالی از این مراکز اختصاص دهید. این امر نه تنها توجه بسیاری از اشخاص حرفه‌ای در این صنعت را به شما جلب می‌کند بلکه توجه عموم مردم و به طور خاص افرادی که نسبت به انجام چنین کارهایی مشتاق هستند نیز به سمت شما معطوف خواهد شد.

2-گسترش تبلیغات: شما باید از کلیه روشهای موجود برای تبلیغ برند خود استفاده کنید. این درست جایی است که برنامه بازاریابی اهمیت خود را نشان می‌دهد. در ابتدا می‌بایست از وبلاگ‌نویس خود تقاضا کنید تا یک پست وبلاگ در زمینه خط تولید شما بنویسد. شما همچنین می‌تواند همچنین از یک روزنامه مطرح تقاضا کنید تا ستونی را به معرفی برند شما اختصاص دهند. اگر شما نویسنده ماهری هستید و توانایی نوشتن دارید می‌توانید تقاضا کنید تا یک ستون خاص در یک روزنامه و یا مجله داشته باشید تا در مورد گرایشات مختلف در صنعت فشن صحبت کنید و در کنار آن خط تولید خود را معرفی نمایید. راه دیگر این است که نمونه‌های رایگان به مدنویسان بدهید و از آنها بخواهید تا در وبلاگ خود در مورد برند شما مطلب بنویسند.

3-راه‌اندازی وبسایت: این امر بسیار ضروری است که برای خود یک وبسایت داشته باشید. امروزه، اکثر مردم به دنبال خرید آنلاین هستند و شما می‌توانید از این مزیت بهره برداری کنید اگر سایت خود را راه‌اندازی کنید. بعد از ایجاد وبسایت شما می‌توانید از تکنیکهای بهینه‌سازی موتور جستجوگر استفاده کنید تا رتبه‌بندی سایت خود را افزایش دهید و آنرا نمایان‌تر بسازید. شما همچنین می‌توانید سایت خود را به گونه‌ای طراحی کنید که به راحتی قابل دسترسی باشد. اغلب مردم سایتهایی را که خیلی پیچیده است دوست ندارند. شما همچنین می‌توانید سایت خود را جالب‌تر کنید؛ از طریق گذاشتن ویدئوهایی از شوی فشن، به روز رسانی محتوا و استایل‌های جدید و همچنین ارائه کدهای تخفیف.

4-میزبانی رویداد: ایده دیگری که می‌توانید از آن بهره بگیرید این است که میزبان رویدادها شوید. شما می توانید سمینارها و کنفرانسهایی را سازماندهی کنید که به افراد می‌آموزد که چگونه لباس بپوشند. مثلا رویدادی تحت عنوان لباس برای موفقیت راه‌اندازی کنید تا به افراد آموزش داده شود که چگونه لباسی انتخاب کنند تا تصور و درک عموم افراد را نسبت به خودشان از طریق پوشش مناسب بهبود بخشند.

5-بازاریابی تله-رسانه: شما همچنین می‌توانید تبلیغات از طریق تلویزیون، رادیو و بیلبورد را نیز در نظر بگیرید. شما همچنین می‌توانید از تراکت و آگهی‌های تبلیغاتی استفاده کنید و آنها را در فضاهای عمومی نصب نمایید و یا از افرادی بخواهید تا آنها را در سطح شهر مثل اتوبوس‌ها و قطارهای مسافرتی پخش نمایند.

6-کسب تایید از افراد مشهور: یک روش دیگر برای آنکه بتوانید سریعتر توجه آحاد مردم را به تولیدات خود جلب کنید این است که از افراد مشهور مانند بازیگران و ورزشکاران در خواست کنید تا برند شما را تایید کنند. هنگامی که یک فرد مشهور، برند شما را تایید می‌کند طرفداران او دوست دارند که شما را تشویق کنند تا عشق و علاقه خود را نسب به آن فرد مشهور نشان دهند. اگر آن شخص به خوش‌پوشی مشهور باشد مردم از محصولات شما خریداری خواهند کرد چون اعتقاد پیدا می‌کنند که شما اجناس با کیفیت به آنها ارائه خواهید نمود.

7-خبرنامه و کاتالوگ: در نظر داشته باشید که می‌توانید خبرنامه و کاتالوگ که حاوی عکسهایی از محصولات هستند به همراه لیست قیمت و لیست شعب را به دیگران ارسال کنید.

8-رسانه اجتماعی: رسانه اجتماعی همچنین یک ابزار بسیار قوی برای اهداف بازاریابی می‌باشند. شما به راحتی از طریق رسانه اجتماعی می‌توانید ترافیک قابل توجهی را به سایت خود هدایت کنید.

9-بازاریابی معرف: بازاریابی معرف یکی راههای موثر برای تبلیغ برند شما است. با استفاده از این تکنیک شما به راحتی می‌توانید از سایر افراد تقاضا کنید تا به کمپین تبلیغاتی شما بپیوندند و به این طریق هم سطح آگهی افراد را افزایش می‌دهید و هم درآمد بیشتری کسب می‌کنید. بازاریابی معرف به این معناست که شما به سایر افراد اجازه می‌دهید تا برند شما را تبلیغ کنند و در ازای هر فروشی حق کمیسیون دریافت کنند.

10-تیمهای خیابانی و تکنیکهای برندسازی فروشگاهی: در آخر، شما می‌توانید از تیمهای خیابانی استفاده کنید تا خط تولید پوشاک خود را تبلیغ کنید. شما می‌توانید به آنها پوشاکی که تولید می‌کنید را بدهید تا به تن کنند و از آنها بخواهید کارهای جالبی را در خیابان به نمایش بگذارند تا نظر ره‌گذران را به خود جلب کند. برای تاثیر بیشتر، باید مکانهای شلوغی را که بازار هدف شما را تشکیل می‌دهند انتخاب کنید.

بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتالی و تغییر در صنعت مد و پوشاک

دنیای مد از مجرای آنلاین با طوفان برندینگ و دیجیتال مارکتینگ ، آخرین استفاده از تکنولوژی را به کار گرفته است و این یکی از آخرین ترندهای صنعت مد ۲۰۱۷ است. واحدهای بزرگ مد مثل Topshop، Burberry و Alexander McQueen شیوه استفاده از live streaming را با درک کردن ایده روش دیجیتال در رویدادهای مد ۲۰۱۷۷ به نمایش گذاشتند. با این وجود، همچنان این مسئله را در ذهن داشته باشید که هدف نهایی جذب مخاطبشان به گردآوری آن ها نزدیکتر است.

واضح است که مردم در مورد اینکه چگونه پیشرفت های فناوری و اینترنت اشیا تغییرات زیادی در جهان به وجود آورده است، بحث می کنند، برای مثال صنعت حمل و نقل و سلامت، که حتی در کشو ما ایران نیز تب بسیار داغی شروع شده و بعضا تا شکایت و نامه نگاری های قانونی و اعتراض راننده های تاکسی نیز پیشرفت کرده است. اما به نظر می رسد که کمتر در مورد اینکه چگونه صنعت پوشاک و مد Fashion به شدت تاثیر پذیرفته است، مطلبی بیان نکرده است.

شیوه ای که خرید این روزها انجام می شود با شیوه ۱۰ سال قبل تفاوت کرده است. مصرف کنندگان شیوه جدیدی برای استفاده و خرید محصولات مد و برند های مختلف به وجود آورده اند که انطباق با خطر کانال های جدید را قبول نکرده اند و آن ها را به نوعی از صحنه خارج کرده اند.

بازاریابی

خرید اینترنتی پوشاک، بله یا خیر؟

در یک زمان مشخص، مصرف کنندگان اعتقاد داشتند که پوشاک را بدون لمس کردن و تن کردن آن چیزی که خواهند پوشید، نباید خریداری کنند.
براساس آمارها، این مسئله دیگر مطرح نیست. فروش آنلاین پوشاک مد بین سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ به میزان ۱۸۵% افزایش یافته است، و پیش بینی می شود که میزان فروش به اندازه ۴۱% تا سال ۲۰۱۷ افزایش داشته باشد. در ایران نیز توسط digistyle و شیکسون و سایر برندها چند وقتی است این اتفاق افتاده است و فرهنگ مصرف کننده پوشاک تغییر کرده است.همانطور که توسط IMRG اعلام شده است، فروش لباس آنلاین به میزان ۱۴% در سال ۲۰۱۵ نسبت به ۷% در سال ۲۰۱۴ گسترش یافته است.
می توان گفت که صنعت مد و فروش اینترنتی توسط دیجیتال مارکتینگ با یکدیگر در حال همکاری هستند.

 

منبع:

وب سایت روچی

وب سایت پارک بازاریابی ایران

وب سایت پاتن جامه

وب سایت کروشه

وب سایت دناکو

 

One Response to بازاریابی پوشاک

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات وب سایت