مشاوره مدیریت و کسب و کار

بازاریابی چریکی

بارایابی چریکی چیست ؟ آیا تا به حال نام بازاریابی چریکی را شنیده اید ؟ چگونه می توان با به کارگیری تکنیک بازاریابی چریکی میزان فروش شرکت را افزایش داد ؟ در این مقاله به بررسی این روش بازاریابی می پردازیم. دسترسی آسان به تمام مقالات وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا از بخش آموزش ها امکان پذیر است.

بازاریابی چریکی

بازاریابی چریکی

 

بازاریابی چریکی چیست؟

ریشه های جنگ

هنگامی که ما اصطلاح “بازاریابی چریکی” را می شنویم، سخت است که به جنگ چریکی فکر نکنیم (که البته بسیار منطقی نیز است؛ از آن جایی که این نوع و سبک از بازاریابی برای نام تجاری است). در زمینه جنگ، تاکتیک های چریکی عمدتا به عنصر متعجب کردن بستگی دارد. فکر کنید: “کمین کردن، خرابکاری، حمله” با توجه به بازاریابی چریکی خلاق.

اما چگونه این کار را به کارهایی که ما هر روز انجام می دهیم تبدیل می کنیم؟ در بازاریابی، تکنیک های چریکی اغلب در عین حال نقش شگفت انگیزی را بازی می کنند. این نوع و سبک از بازاریابی برای ایجاد کمپین های بسیار غیر معمولی می باشد که مفهوم مورد نظر را به مردم به طور غیرمنتظره طی زندگی روزمره شان به منتقل می کنند. در مثال هایی که در زیر آمده، با شفافیت بیشتری موضوع را درک خواهید کرد.

 

این اصطلاح در اوائل دهه ۱۹۸۰ به وسیله جیم کنراد لوینسون، نویسنده ای که کتاب های متعددی درباره تاکتیک های چریکی در حوزه های حرفه ای و تخصصی نوشته است بیان شد. البته، در آن زمان، بازاریابی به طور کلی بسیار متفاوت بود، در حالی که بازاریابی چریکی همچنان امروزه نیز استفاده می شود. چشم انداز های دیجیتالی در حال تغییر است و به نظر می رسد افزایش نیز می یابد. در ادامه نمونه هایی از بازاریابی چریکی را خواهید دید.

بودجه دوستانه

بازاریابان در عمل از بخش کم هزینه بودن بازاریابی چریکی لذت می برند. سرمایه گذاری واقعی در این جا خلاقیت و داشتن فکری خوب است؛ چیزی که پیاده سازی آن نیازی به هزینه های گزاف ندارد. مایکل برنر این مطلب را به خوبی در مقاله خود با عنوان “محتوای چریکی” بیان می کند، جایی که در آن، او این سبک بازاریابی را در همان زمینه به عنوان بازنویسی محتوای موجودتان، مانند بخش های خاص از یک گزارش و بیان آن در پست وبلاگ می داند. این سرمایه گذاری در زمان است، نه پول به تنهایی.

 

در واقع، بازاریابی چریکی با بازنویسی محیط فعلی، به مخاطبان شما کمک می کند. آن را ارزیابی کنید و دریابید که کدام بخش از آن می تواند نام تجاری شما را شامل شود.

انواع بازاریابی چریکی

همانگونه که ممکن است به نظر برسد، بازاریابی چریکی دارای عنوان های متعدد است. شرکت ALT TERRAIN برخی از این عنوان ها را به صورت زیر مشخص کرده است:

بازاریابی چریکی در فضای باز: تبلیغاتی که برای محیط شهری وجود دارد، مانند قرار دادن چیزی قابل جابجایی بر روی مجسمه، یا قرار دادن آثار هنری موقت در پیاده روها و خیابان ها.

بازاریابی چریکی داخلی: همانند بازاریابی چریکی در فضای باز، تنها در مکان های داخلی مانند ایستگاه های قطار، مغازه ها و ساختمان های دانشگاهی اتفاق می افتد.

رویداد بازاریابی چریکی دسته جمعی: با استفاده از مخاطبان یک رویداد در حال پیشرفت مانند یک کنسرت و یا یک بازی ورزشی است – برای تبلیغ محصول یا خدمات به روش قابل توجه، معمولا بدون اجازه از حامیان رویداد صورت می گیرد.

بازاریابی چریکی تجربی: همه موارد فوق، به علاوه اجرای آن به گونه ای که نیاز به مشارکت و همکاری عموم مردم برای تعامل با نام تجاری و برند می باشد. ما می دانیم – بدون در نظر گرفتن زمینه، کل ایده بازاریابی چریکی می تواند کمی گیج کننده باشد، بنابراین اجازه دهید چند نمونه دیگر از بازاریابی چریکی در مورد علامت تجاری که اجرا شده است را بیان کنیم.

 

 

روشهای نوین بازاریابی ، فروش و تبلیغات در وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا آموزش داده شده است. شما می توانید از بخش دوره های آموزشی آنلاین رایگان در زمینه های بازاریابی و فروش ، تبلیغات ، تجارت الکترونیک ، ارز دیجیتال ، سرمایه گذاری و مدیریت شرکت نمایید. همچنین می توانید در کلاس های حضوری و حرفه ای ما در زمینه های فروش و بازاریابی و توسعه کسب و کار شرکت نمایید.

در صورتی که برای گسترش کسب و کارتان با مشکل موجه هستید و نیاز به مشاوره دارید می توانید از بخش سفارش ایده های ما را برای توسعه کسب و کارتان بشنوید و یا برای سفارش خدمات تحقیقات بازاریابی و و فروش یا خدمات تحقیق و توسعه محصولات جدید اقدام نمایید.

 

منابع :

وب سایت آکادمی فروش ایران salesdemy.ir

واحد آموزش فروش و بازاریابی توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)

One Response to بازاریابی چریکی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات وب سایت