مشاوره مدیریت و کسب و کار

پنج تکنیک برای شروع یک کسب و کار

شروع یک کسب و کار : همیشه شروع هرکاری با استرس و هیجان همراه است. کارآفرینان جوان هم به دلیل نداشتن تجربه از این قاعده مستثنی نیستند و نیاز به راهنمایی دارند.در این مقاله نکاتی برای راه اندازی کسب موفق آورده شده است. پنج تکنیک برای شروع کسب و کار کدامند ؟ ؟ در بخش آموزش های وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو) مقالات بیشتری در این زمینه موجود است.

کار آفرینی

پنج تکنیک برای شروع یک کسب و کار

۱- اقدام جانبی یا کار جانبی

در اغلب موارد ادامه دادن کار روزانه‌ای که شروع کرده‌اید، مفید است. شما نمی‌خواهید همه چیز را یک دفعه نمایش دهید، زیرا تلاش‌های جدید اغلب مملو از نااطمینانی هستند. قبل از اینکه به‌طور کامل وارد کاری شوید، باید به‌صورت جزئی با ایجاد اعتمادبه‌نفس، دانش و تجربه، شروع کنید. اگر بر اساس احساسات شغل خود را ترک کنید، ممکن است خود را در موقعیت آسیب‌پذیری قرار دهید. به خودتان زمان بدهید. این مساله مهمی است که برای محصول یا خدمتی که ارائه می‌دهید بازار را به درستی امتحان کنید. مطمئن شوید که ایده شما مشکلی را حل می‌کند یا ارزشی را ایجاد می‌کند.

شما می‌خواهید کالا یا خدمات غیرضروری‌ای را ارائه دهید، اطمینان حاصل کنید که به تعداد کافی افرادی وجود دارند که به محصول یا خدمت شما نیاز دارند و تمایل دارند که برای آن پول خرج کنند. با تمرکز روی کسب‌وکار بالقوه خودتان در شب و آخر هفته‌ها، شروع کنید. ببینید که چگونه رشد می‌کند و توسعه می‌یابد. وقتی یک کسب‌وکار کوچک را شروع می‌کنید این فرصت را دارید که ببینید آیا واقعا چیزی هست که موردعلاقه شما باشد یا خیر. شما نمی‌خواهید فقط برای یافتن کسب‌وکاری که در حقیقت آن چیزی نیست که علاقه به انجام آن داشته باشید، عمر و حساب پس‌اندازتان را صرف کنید. تفاوت اساسی بین یک پروژه موردعلاقه و یک کسب‌وکار واقعی، فروش‌ها و درآمد است. برای امتحان کردن پایداری کسب‌وکار بالقوه خود، به خودتان زمان بدهید.

۲- با آن مثل یک کسب‌وکار رفتار کنید

وقتی کسب‌وکار خودتان را شروع می‌کنید، باانگیزه و سازمان‌دهی شده باقی ماندن، دشوار است. برخلاف نمونه‌های معمول، کارآفرینان متکی به خودشان هستند و کسی نیست که به آنها بگوید چه کاری انجام دهند یا اینکه چه زمانی انجام دهند. همچنین تمرکز نکردن یا فراموش کردن اولویت‌هایی که کار جانبی هستند و تاکنون برای شما عایدی نداشته‌اند، آسان است. این مساله مهمی است که درست از همان ابتدا به تلاش‌های جدیدتان به‌عنوان یک کسب‌وکار حرفه‌ای نگاه کنید. درست همانند کاری که هرروز انجام می‌دهید، یک برنامه کاری با اهداف هفتگی، برای خود تنظیم کنید.

اطمینان حاصل کنید که در تعامل با مشتریان و خریداران کاملا حرفه‌ای عمل می‌کنید. شما می‌توانید با استفاده از برنامه‌هایی مانند HoneyBook شروع کنید. این برنامه‌ها به کاربران کمک می‌کنند که گردش کاری و تعامل خود با مشتریان را به‌صورت کارآتری سازمان‌دهی کنند.

۳- اجرای برنامه‌ها

قبلا برای اجرای یک برنامه در ابتدا به یک مکان فیزیکی احتیاج بود، اما اغلب داشتن یک فضای مناسب برای شروع کار با هزینه بالایی همراه است که می‌تواند برای کسب‌وکار جدید دلهره‌آور باشد. در حال حاضر، تعدادی ابزار در دسترس کارآفرینان وجود دارد که این امکان را به شما خواهد داد که بدون هزینه‌های بالا به مشتریان دست پیدا کنید. این ابزارهای برخط به شما کمک می‌کنند که هر کاری، از تبلیغات ارزان کسب‌وکار خود گرفته تا ارتباط با مشتریان جدید را انجام دهید.

اما یکی از بزرگ‌ترین منفعت‌های ابزارهای آنلاین، توان فروش محصولات در حداقل هزینه است. وب‌سایت‌هایی مانند Etsy، آمازون، Shopify و eBay به شما اجازه می‌دهند محصولات خود را بدون نیاز به ساخت وب‌سایت تجارت الکترونیک خود به فروش برسانید.

۴- پشتیبانی بگیرید

تعدادی از سازمان‌ها برای کمک به کسب‌وکارهای جدید، کارآفرینان و دیگر کسب‌وکارهای کوچک ایجاد شده‌اند. در بین آنها اداره کل کسب‌وکارهای کوچک ایالات‌متحده (U.S. Small Business Administration) وجود دارد. این سازمان دولتی تعدادی مرکز توسعه کسب‌وکارهای کوچک در ایالت‌های کشور ایجاد کرده است که منابعی مانند برنامه توسعه کسب‌وکار، کمک تولیدی، وام‌های مالی کمکی، کمک‌ به تهیه و تنظیم قرارداد، کمک به تحقیقات بازاری و راهنمای مراقبت‌های بهداشتی را ارائه می‌دهند. یکی دیگر از سازمان‌های غیرانتفاعی ملی ارائه‌دهنده خدمات، SCORE است که کارآفرینان را با مربیان کسب‌وکار مرتبط می‌کند. علاوه‌بر این، کسب‌وکارهای جدید باید از فضاهای همکاری استفاده ببرند. بسیاری از فضاهای همکاری علاوه بر ارائه خدمت به‌عنوان یک محیط کاری بزرگ، منابع و فرصت‌های یادگیری را برای اعضا فراهم می‌کنند. به‌علاوه، بسیاری از سازمان‌ها مناسب گروه‌های خاصی از کارآفرینی و نیازهای خاص آنها هستند.

۵- به همه بگویید

یافتن توازن بین تعامل با خریداران بالقوه و مشتریان و حفظ امنیت شغلی، برای شما مهم است. نباید نگران فاش شدن اطلاعات باشید، اما اطمینان حاصل کنید که کارفرمایان شما درباره تعهد شما سوال نمی‌کنند، هنگامی‌که در مورد آن صحبت می‌کنید، تاکید بر اینکه این یک «پروژه جانبی» است، دارای اهمیت است. هنگامی‌که شما بر جانبی بودن این اقدام تاکید می‌کنید، برای به اشتراک‌گذاری تلاش‌های جدید خود با همکاران، دوستان و خانواده، درنگ نکنید. این مورد را در امضای ایمیل خود وارد کنید، به رسانه‌های اجتماعی و حتی در مطبوعاتی که در انتظار منتشر شدن هستند، ارسال کنید. تا اندازه‌ای که می‌توانید، به سرعت به هر تعداد از افراد که می‌توانید بگویید. شما هرگز نمی‌دانید که رشد یک کسب‌وکار جدید از کجا شروع می‌شود. هر چه پیامتان را بیشتر گسترش دهید، سریع‌تر رشد خواهید کرد.

از منوی آموزش وب سایت دناکو (دلیران دنا) می توانید به بانک مقالات آموزشی با هزاران مقاله رایگان در زمینه مدیریت ، کسب و کار ، فروش ، موفقیت ، کارآفرینی و  سایر زمینه های کسب و کار دسترسی داشته باشید. مشاوره بازاریابی و فروش ، طراحی سایت ، مشاوره سرمایه گزاری ، تحقیق و توسعه ، طرح کسب و کار و کارآفرینی را می توانید در دناکو دنبال نمایید.

  • بزرگترین پایگاه مقالات مدیریت و کسب و کار در دلیران دنا
  • بزرگترین شبکه مشاوره کسب و کار و فروش در دلیران دنا
  • سامانه های تخصصی فروش و توسعه تجارت در دلیران دنا

انتشار مجدد مقالات وب سایت دلیران دنا برای گسترش علم مدیریت  و کسب و کار با ذکر منبع (توسعه تجارت دلیران دنا) مجاز است. فروش این مقالات به هر طریقی اکیدا ممنوع است و صرفا انتشار رایگان مقالات دلیران دنا مجاز است.

 

منابع این مقاله :

مترجم: سیده محبوبه حسینی

Entrepreneur 

وب سایت دنیای اقتصاد

وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات وب سایت