مشاوره مدیریت و کسب و کار

تکنیک های بازاریابی حضوری

تکنیک های بازاریابی حضوری به شما در حرفه ویزیتوری و بازاریابی حضوری کمک می نماید تا با ایجاد جو مناسب هنگام پرزنت کردن محصول و خدمات به افزایش فروش شرکتتان کمک نمایید. این تکنیک های 9 گانه در زیر برای شما فراهم شده اند. مقالات بیشتر در زمینه بازاریابی و فروش حضوری را می توانید در بخش آموزش توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو) مطالعه بفرمایید.

تکنیک های بازاریابی حضوری

تکنیک های بازاریابی حضوری

1-اثرگذاری اولیه

تصویر شما در همان 3دقیقه ابتدایی ورود شما در ذهن مشتری شکل می گیرد.و تجربه های خوب در ذهن مشتری تصویر خوب و تجربه های بد تصویری بدی را در ذهن مشتری بوجود می آورد.این ذهنیت شکل گرفته را به سختی می توان تغییر داد.پس بیشترین تلاش شما باید طوری باشد که در هنگام ورود،مشتری از شما تصویر خوبی در ذهن خود بوجود آورد.

2-قدرت دست دادن

1-به هنگام دست دادن،دست ها خشک باشد.

2-برای ابراز دوستی و تسلط از”چنگ همایشی” استفاده کنید.یعنی در فشار دادن اعتدال را رعایت کنید،چهره متبسم و آرامی داشته باشید،ارتباط چشمی برقرار کنید،کمی به جلو متمایل شوید و دستان او را مدت طولانی تری نگه دارید.

3-برای ابراز خشوع دستانتان رو به بالا و برای اولین دیدار یک مقدار کردنتان را کج کنید.

3-قدرت خنده

همیشه لیخندی ملایم اما واقعی بر روی لب هایتان باشد.هیچ چیز به اندازه تند خویی مشتری را فراری نمی دهد.
4- ایجاد حس اعتبار و اعتماد

مهمترین شاخصی که باید یک بازاریاب از آن بهره ببرد ایجاد حس اعتماد در مخاطب است. برای این امر باید شخص مقابل به دو نکته برسد. یکی آنکه شما کننده کار هستید و در کار خو تخصص دارید و بهترین شکل ممکن می توانید خواسته های مشتری را برآورده کنید و دیگر آنکه در این حوزه سابقه لازم را دارید و با شرکت ها و ارگان های معتبر در حیطه کاری نفر نیز فعالیت دارید.
5- در دسترس بودن

یکی از مهمترین نکته ها در بازاریابی این است که شخص مقابل شما را همواره در کنار خود ببیند. توصیه می شود از راههای مختلف خود را به او نزدیک کنید. شماره تماس همراه و ثابت، شماره فکس ، حتی ایمیل و آدرس سایت و نیز اکانت های شبکه اجتماعی فیس بوک و توییتر و گوگل پلاس را هم معرفی کنید. ( البته اگر مخاطبتان با بخشی از اینها ارتباطی برقرار نمی کند پرهیز کنید.)
6- حس دلسوزی و انصاف

مخاطبتان اگر احساس کند که صحبتهای شما تنها به نفع شما بوده و منفعتی برای او ندارد هیچگاه با شما کار نخواهد کرد. باید به او بقبولانید که موضوع دارای سود مشترک دوجانبه است و باعث سودآوری دو طرف می شود. و همچنین سعی نکنید طوری عمل کنید که موضوع تنها برای او سود دارد و برای شما سودی ندارد. مردم را ساده لوح فرض نکنید.

7-سخنان مشتری را آنالیز کنید

استنباط خو را از سخنان مشتری بیان کنید تا به او اطمینان دهید که سخنان او را فهمیده اید.

8-سوال های خو را مطرح کنید

بدلیل اینکه شما شما در وحله اول مشخصات کامل محصولات خود را به مشتری بیان می کنید باعث خستگی مشتری می شود و این امر باعث می شود که مشتری دیگر به صحبت های شما دقت نکند و برای اینکه این نقص در کار شما نباشد با مطرح کردن سوالاتی مشتری این نقیصه را برطرف کنید.

9-سکوت طلایی

پس از طرح سوال ها و گوش دادن به حرف های مشتری باعث می شود تا نیازها و خواسته های او را درک کرده و انطباق دادن محصولات خود با نیازهای او،چند لحظه صبر کنید تا به او مجال فکر کردن را داده باشید.

 

مقالات فروش را می توانید به طور رایگان در وبسایت توسعه تجارت دلیران دنا مشاهده نمایید. اگر برای فروش محصولات و یا خدمات خود نیاز به مشاوره دارید از بخشدرخواست مشاوره فروش در وب سایت دلیران دنا اقدام نمایید. دوره های آموزش فروش نیز به صورت فصلی توسط موسسه دلیران دنا (دناکو) در شهر های تهران ، اصفهان ، شیراز ، مشهد و تبریز و اهواز بر گزار می شود که با شرکت در این دوره ها می توانید به تکنیک های پشرفته تر فروش و مهندسی فروش آشنا شوید.

سایر مقالات آموزش فروش حضوری :

لطفا دیدگاه خود را درباره این مقاله در بخش نظرات بیان نمایید.

 

منابع :

وب سایت کانون تبلیغات طلیعه

واحد توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)

2 Responses to تکنیک های بازاریابی حضوری

  • خیلی وقته ماانسانها یاد گرفتیم به جای طی کردن مسافتهای طولانی با پای پیاده اونها رو با ابزارها یا وسایلی مثل هواپیما و قطار و ماشین استفاده کنیم، پس چرا برای راحتتر شدن فروشمون از سیستم ها و ابزارهایی که وجود داره بهره نبریم تا فروشمون سریعتر و بیشتر بشه؟ ما بهتون راهش رو نشون میدیم کافیه کلیک کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات وب سایت