مشاوره مدیریت و کسب و کار

آموزش کامل سئو SEO

آموزش کامل سئو SEO برای بازاریابی محتوا در این پست توضیح داده شده است. آیا می دانید چرا افراد کمی به سایت شما مراجعه می کنند و چرا سایت شما در نتایج جست و جوی گوگل نمایش داده نمی شود ؟ آیا می دانید چگونه می توان با بهره گیری از تکنیک های سئو و بازاریابی محتوا رتبه سایتتان را افزایش داد و در صفحه اول گوگل قرار گرفت ؟ در این مقاله این روش توضیح داده می شود. مقالات بیشتر در زمینه سئو و طراحی سایت را در بخش آموزش های وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا مطالعه بفرمایید.

آموزش کامل سئو SEO

آموزش کامل سئو SEO

 

چطور این کلیدواژه ها را پیدا کنیم؟ خیلی ساده: تحقیق و جستجو.

باید کلیدواژه هایی را پیدا کنید که بیشترین حجم جستجو را دارند، رقابت پائینی دارند (تعداد نتایج کمتر نشان دهنده فرصت شما برای بهبود رتبه ­بندی شما است)، محتوای شما از آن پشتیبانی می­ کند (با سایت شما مرتبط هستند). نمونه ای از ابزارهایی که می توانند به شما در یافتن کلیدواژه کمک کنند  Google’s Search-Based Keyword Tool است که نتایج مبتنی بر جستجوهای واقعی گوگل ارائه می دهد، و اگر به یک حساب AdWords وارد شوید می تواند به شما فهرستی از کلیدواژه های ایده آل سفارشی شده برای سایتتان بدهد.

The Long Tail

Long Tail پدیده ای را توصیف می کند که بسیاری از کلیدواژه های با ترافیک پائین می توانند در کنار هم برای شما بازدیدکنندگان بیشتری نسبت به تعداد کمی کلیدواژه با ترافیک بالا فراهم کنند.

هنگامی که همه این کلیدواژه های Long Tail را با هم ترکیب کنید حدود ۸۰% از ترافیک شما ایجاد می شود. پس در زمان جستجوی کلیدواژه فقط بر روی واژه هایی که حجم بالایی از ترافیک دارند تمرکز نکنید. واژه هایی که محبوبیت کمتری دارند را نیز یادداشت کنید و از آن­ها در استراتژی کلی تان استفاده کنید.

ایجاد محتوا

پس از انتخاب کلیدواژه مناسب ساخت محتوا را آغاز کنید.

موتورهای جستجو ربات هایی دارند که به طور اتوماتیک وب سایتتان را بررسی می کنند، آن را می خوانند تا دریابند درباره چه چیزی است و سپس تصمیم می گیرند به کدام کلیدواژه ها از هر صفحه شما رتبه دهند. می توانید با بهینه سازی محتوایتان برای کلیدواژه های معین تصمیم آن ها را تحت تأثیر قرار دهید.

ربات ها به راحتی می توانند متن را تفسیر کنند اما آنقدر پیشرفته نیستند که بتوانند ویدئو تماشا کنند، تصاویر را ببینند یا به صداها گوش دهند. باید آن ها را برایشان شرح دهید، تا بتوانند صفحات شما را درک و رتبه دهند.

بهتر است اول بر افراد متمرکز شوید، محتوایتان را تا آنجا که می شود ساده کنید و سپس آن را برای موتورهای جستجو بهینه کنید بدون اینکه قدرت اقناع محتوایتان را فدا کنید.

آموزش کامل سئو SEO 2

سئو SEO

عناوین: عنوان های جذاب خلق کنید تا توجه خواننده را جلب کنند. شما فقط یکبار شانس داشتن اولین اثر را دارید.

کلیدواژه ها: کلیدواژه ای انتخاب کنید که به آوردن افراد به سایت شما کمک می کند و مرتبط است.

لینک ها: به سایت های باکیفیتی لینک دهید که از آنچه وب سایت شما درباره اش است تعریف و تمجید می کند.

کیفیت: سعی کنید محتوایی باکیفیت و منحصربفرد انتخاب کنید تا کاربران را برای آمدن به سایت شما ترغیب کند زیرا آن ها نمی توانند به راحتی این محتوا را در جایی دیگر بیابند.

تازگی: اگر محتوایی منتشر می کنید که کهنه و منسوخ نمی شود، عالی است، اما باید محتوای جدید نیز به طور مرتب اضافه کنید. اگر وقت اینکار را ندارید اضافه کردن بخش پرسش و پاسخ یا وبلاگی برای وب سایتتان را مدنظر قرار دهید.

مهم­تر از همه محتوای کسی دیگر را بر روی سایتتان منتشر نکنید. اینکار محتوای تکراری ایجاد می کند و موتورهای جستجو شما را برای آن تنبیه خواهند کرد.

 

کدهایتان را بهینه کنید

ربات های موتور جستجو فقط متن وب سایت شما را نمی خوانند، کدها را نیز بررسی می کنند. ۸ بخش متفاوت در کدها وجود دارد که باید بهینه شوند.

تگ های عنوان

تگ های عنوان عناوین سایت شما را پوشش می دهند. در زمان کدگذاری تگ های عنوان مطمئن شوید کلیدواژه ها در عنوان حضور دارند. برای حداکثر کردن نتایج موتور جستجو هر صفحه باید تگ عنوان منحصربفردی داشته باشد.

تگ های Meta

اصلی­ ترین meta tag که باید به آن توجه کنید تگ توصیف meta است. اثر زیادی بر رتبه بندی موتور جستجوی شما ندارد اما به بازدیدکننده می گوید سایت شما درباره چیست، پس می تواند اثر زیادی بر تصمیم آن ها برای کلیک کردن داشته باشد.

هنگامی که شرح meta tag ایجاد می کنید مطمئن شوید کلیدواژه های شما در این شرح حضور دارند، از عبارت کامل استفاده کنید. شرح را بیش از حد طولانی نکنید. اگر امکان دارد، سعی کنید برای هر صفحه یک شرح meta منحصربفرد ایجاد کنید.

 

تیترها

بسیار شبیه به تیترها در کتاب است، اما ترتیب ویژه­ای دارند. H1، H2، H3، H4 و …، با H1 تیتر اصلی صفحه شروع می شود. کدهای تیترهای باقی مانده در سایت به ترتیب تا پائین ترین سطح تیتر نزولی می شوند.

هرچه محتوای شما خاص تر می شود، تعداد تیترها بیشتر می شود. به طور کلی فقط یک تگ H1 باید در هر صفحه وجود داشته باشد، و هر چقدر بخواهید می توانید H2، H3 و H4 داشته باشید. مطمئن شوید که تیترها شامل کلیدواژه ها می شوند و با محتوای وب سایت مرتبط هستند.

نقشه های سایت

نقشه های سایت همانند نقشه راه برای موتورهای جستجو هستند. مسیر را به تمامی صفحات متفاوت در وب سایتتان برای ربات ها تعیین می کنند.

دو نوع نقشه سایت وجود دارد: نقشه سایت های HTML و XML. تفاوت اصلی این است که نقشه های سایت XML به طور خاص برای موتورهای جستجو کدگذاری شده اند، در حالی که نقشه های سایت HTML به راحتی توسط همه خوانده می شوند.

اگر چندصد صفحه دارید، باید به هر صفحه لینکی در قالب نقشه سایت HTML دهید. اگر چندهزار صفحه یا بیشتر دارید، فقط به مهم ترین صفحات لینک بزنید.

نقشه های سایت XML شامل تمامی صفحات وب سایت شما هستند، حتی اگر میلیون ها صفحه داشته باشید. می توانید از ابزارهایی همانند XML Sitemap Creator برای خلق اتوماتیک نقشه سایت استفاده کنید. هنگامی که نقشه سایت XML را ساختید، باید در Google Webmaster Central و Bing ثبت نام کنید تا موتورهای جستجو اصلی بتوانند شما را بررسی نموده و وب سایتتان را نمایه کنند.

 

نام Domain

اسامی Domain که کلیدواژه در آن ها حضور دارد بسیار بالاتر از Domainهایی که اینچنین نیستند رتبه داده می شوند. اسامی Domain دقیقا منطبق حتی بالاتر رتبه داده می شوند.

اما اینکار هزینه دارد: Domainهای دقیقا منطبق چندان منحصربفرد نیستند. دلیل اینکه می بینید بسیاری از شرکت ها از واژه های ساختگی برای نام Domain خود استفاده می کنند این است که می توانید برای آن برند بسازید.

اما کدام بهتر است؟ بستگی دارد.

اگر ترافیک شما کاملا از طرف موتورهای جستجو است، از اسم Domain کاملا منطبق استفاده کنید. اما اگر SEO فقط بخش کوچکی از استراتژی شما است، به دنبال چیزی منحصربفرد باشید. یک دهه قبل کسی Google را جستجو نمی کرد اما الان یک برند بزرگ است.

 

ساختار URL

URLها بخش مهم دیگری از SEO هستند که اغلب نادیده گرفته می شوند.

اگر URLهای شما درهم برهم هستند، موتورهای جستجو در بررسی آن ها دچار مشکل می شوند، و اگر چنین شود، قادر نخواهند بود سایت شما را نمایه کنند، یعنی در موتورهای جستجو رتبه بدست نمی آورید.

این عوامل را در ایجاد URLها به خاطر بسپارید:

URLها نباید کاراکترهای غیرعادی داشته باشند (@ ! $ * % ؟)

URLهای کوتاه­تر معمولا بهتر رتبه داده می شوند

اعداد و حروف باید فقط در URLها استفاده شوند

از Underscore استفاده نکنید. موتورهای جستجو dash را ترجیح می دهند

Domainهای فرعی بهتر از directory های فرعی رتبه داده می شوند

 

ساختار سایت

روشی که صفحات وب را به هم پیوند می دهید اثر زیادی بر رتبه بندی شما دارد. نکاتی برای لینک دهی متقابل وب سایت در اینجا آمده است:

لینک ها درون محتوایتان باید وزن بیشتری از لینک های sidebarها یا پانوشت ها داشته باشند.

تعداد لینک ها را در هر صفحه زیر ۱۰ لینک نگه دارید

لینک های خروجی که مرتبط نیستند ایجاد نکنید (محتوای باکیفیت ندارند).

 

 

تگ های Alt

برای اینکه ربات های موتور جستجو تصاویر را به طور مناسب نمایه کنند، تگ های Alt باید به هر تصویر اضافه شوند. علاوه بر این، مطمئن شوید اسامی تصاویر با تصویر مرتبط هستند.

لینک ها

شاید مهم ترین بخش SEO لینک ها باشند. هرچه وب سایت هایی که به سایت شما لینک می دهند بیشتر باشند، رتبه صفحات وب شما بالاتر خواهد بود.

دلیل ارزش بالای لینک ها در SEO این است که جستجو، تعدیل محتوا یا خلق محتوا برای هرکسی ساده است، اما متقاعد کردن صدها یا هزاران وب سایت برای لینک زدن به شما کاری دشوار است. از دید موتور جستجو هر چه سایت های مورد اعتمادتر به شما لینک بزنند، باید قدرت بیشتری در موضوع داشته باشید.

به طور کلی:

  • لینک ها درون محتوا از لینک ها در Sidebar یا پانوشت مؤثرتر هستند
  • لینک ها از سایت های مرتبط بهتر از لینک ها از سایت های غیرمرتبط هستند
  • متن انکر مهمترین نقش را در ساخت لینک ایفا می کند.

 

چیزهایی که باید از آن ها دوری کند:

  • لینک ها از سایت های نامربوط یا Spammy
  • لینک هایی گسترده سایت بیش از کمک کردن به شما آسیب می زنند
  • اگر همه لینک های شما از نظر متن انکر غنی هستند، می تواند به شما آسیب بزند
  • لینک های تبادلی (من به شما لینک می زنم شما هم به من) چندان اثربخش نیستند
  • اگر لینک های متنی بخرید و گیر بیافتید، از موتور جستجو محروم خواهید شد

 

راه هایی برای افزایش تعداد لینک ها:

رسانه های اجتماعی: وارد شدن به سایت هایی همانند Digg یا Stumbleupon فقط ترافیک بیشتر ایجاد نمی کند، بلکه در دید قرار گرفتن شما را نیز برای لینک شدن افزایش می دهد.

دایرکتوری ها: دایرکتوری های زیادی روی وب وجود دارد. سایت تان را عضو آن هایی کنید که از محتوای شما تعریف می کنند.

۱۰۰تای اول: اگر می خواهید برای کلیدواژه ای خاص رتبه داده شوید، بهترین لینک هایی که می توانید دریافت کنید از سایت هایی است که در بین ۱۰۰ نتیجه برتر جستجو برای آن کلیدواژه قرار دارند. البته برخی از این سایت ها رقیب شما هستند و قطعا به شما لینک نخواهند زد، اما برخی رقیب نیستند و می توانید همیشه به آن ها ایمیلی مؤدبانه برای درخواست لینک از آن ها ارسال کنید.

انجمن ها: بسیاری از انجمن ها به شما اجازه ساخت signatures را می دهند، که از طریق آن می توانید به وب سایت خودتان لینک بزنید. تا زمانی که این لینک ها no-follow نیستند، به رتبه بندی شما کمک می کنند.

رقابت: ساده ترین راه برای دریافت لینک پیدا کردن کسانی است که به رقبای شما لینک می زنند و نوشتن ایمیلی به آن ها است که به آن ها درباره مزایای وب سایتتان در مقایسه با رقیبتان می گوید. ۵% از وب سایت هایی که به آن های ایمیل می زنید لینک شما را اضافه خواهند کرد.

لینک های مرده: میلیاردها لینک بر روی وب وجود دارد، پس انتظار داشته باشید سهم خوبی از این لینک ها در طی زمان از بین بروند. وب سایت ها از بین می روند و لینک هایی که به آنها اشاره دارد همچنان فعال هستند. اگر به این وب سایت ها ایمیل بزنید و آنها را از لینک مرده مطلع کنید، و اینکه محتوای شما مشابه است، احتمال دارد شما را با لینک مرده جایگزین کنند.

 

نتیجه گیری

اگر تمامی توصیه های اینجا را بکار بگیرید، ترافیک شما در موتورهای جستجو افزایش خواهد یافت.

فقط صبور باشید. موتورهای جستجو به زمان نیاز دارند تا رکوردهایشان را، در زمان بررسی میلیاردها وب سایت، به روز رسانی کنند.

فقط بحث SEO نیست آنچه موتورهای جستجو از شما می خواهند نیز اهمیت دارد.

در نهایت، هدف آن ها داشتن بهترین وب سایت ها برای هر موضوع معینی است که در صدر نشان داده می شود است. پس اگر به سختی تلاش کنید تا بهترین وب سایت را بسازید، و آن را به طور اثربخش ارتقاء دهید، در نهایت آن ها شما را در نظر خواهند گرفت.

 

روشهای نوین بازاریابی ، فروش و تبلیغات در وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا آموزش داده شده است. شما می توانید از بخش دوره های آموزشی آنلاین رایگان در زمینه های بازاریابی و فروش ، تبلیغات ، تجارت الکترونیک ، ارز دیجیتال ، سرمایه گذاری و مدیریت شرکت نمایید. همچنین می توانید در کلاس های حضوری و حرفه ای ما در زمینه های فروش و بازاریابی و توسعه کسب و کار شرکت نمایید.

در صورتی که برای گسترش کسب و کارتان با مشکل موجه هستید و نیاز به مشاوره دارید می توانید از بخش سفارش ایده های ما را برای توسعه کسب و کارتان بشنوید و یا برای سفارش خدمات تحقیقات بازاریابی و و فروش یا خدمات تحقیق و توسعه محصولات جدید اقدام نمایید.

 

سایر مقالات وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا در زمینه سئو و بهینه سازی  سایت را می توانید از بخش زیر دنبال نمایید.

 

منابع :

وب سایت آکادمی فروش ایران salesdemy.ir

واحد آموزش فروش و بازاریابی توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات وب سایت