مشاوره مدیریت و کسب و کار

دوره آموزش سئو

دوره آموزش سئو و بهینه سازی سایت رایگان شامل دانش مورد نیاز برای بهینه سازی سایت کامل برای موتور های جست و جو و رتبه بندی بهتر سایت شما است که وب سایت شما را برای رقابت در بازاریابی محتوا کاملا  آماده می نماید. البته تمرین و تکرار برای دوره های رایگان ما ضروری هستند. ما بر این باوریم که هر کاری به تلاش زیاد و دانش کافی امکان پذیر است. دانش و مهارتی که در سایت تخصصی دلیران دنا به شما آموزش داده می شود از بالا ترین کیفیت برخوردار است.

 

دوره آموزش سئو و بهینه سازی سایت رایگان

آموزش کامل سئو SEO 4

آموزش سئو SEO برای مبتدیان

آموزش سئو SEO برای مبتدیان : اگر در بحث طراحی سایت و بهینه سازی ان برای گوگل تازه وارد شده اید و نیاز به راهنمایی برای افزایش رتبه سایتتان در نتیجه گوگل دارید این مقاله به درد شما می خورد. در این مقاله به زبان ساده راهنمای استفاده از تکنیک های سئو برای افزایش رتبه سایت در گوگل آموزش داده شده است. مقالات بیشتر در زمینه سئو و طراحی سایت را در بخش آموزش های وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا مطالعه بفرمایید.

هفته اول : آموزش سئو SEO برای مبتدیان

بخش اول: تحقیق

پیش ‌از این که به کار SEO بپردازید باشد شروع به تحقیق کنید؛ جستجوی کلیدواژه و تحقیقات رقیب. چرا؟ تحقیقات مهم­ترین بخش SEO است. هدف­گیری کلید واژه­ های نادرست می­ تواند با ایجاد ترافیک باکیفیت پائین و بازده­ های اندک کمپین شما را نابود کند، و هیچ کسب ‌وکاری چنین چیزی را نمی­خواهد!

A: جستجوی کلید واژه

در زمان جستجوی کلید واژه سه حوزه اصلی وجود دارد که باید بر آن­ ها تمرکز کنید:

۱.کلید واژه ­هایی را برای صفحه اصلی[۲] و صفحات محصولتان بیابید

هنگامی‌که بهینه ­سازی مهم ­ترین صفحات وب‌ سایتتان مطرح است، باید ارتباط، حجم جستجو و دشواری رتبه بندی را مد نظر قرار دهید.

پیشنهاد می­کنیم به سراغ کلید واژه­ هایی بروید که به ‌شدت با برند و محصولات شما مرتبط هستند، مطابقت زیادی با حجم جستجو در ابزار کلید واژه AdWords گوگل دارد، و امتیاز دشواری پائینی از ابزار کلید واژه Moz دریافت کرده است.

 

مراقب باشید کلید واژه­ هایی انتخاب نکنید که بیش ‌از حد وسیع یا بیش از حد رقابتی هستند. اگر انطباق بیش ‌از حد گسترده باشد، احتمالاً در نهایت نرخ پرش[۳] بالا و نرخ تبدیل اندک خواهید داشت زیرا مردم بر روی سایت شما کلیک می­ کنند و آنچه در پی آن هستند را نمی­یابند. علاوه بر این، اگر به دنبال کلید واژه­ هایی با رقابت زیاد بروید، زمان زیادی طول می­کشد تا به رتبه­ بالا دست ‌یابید (اگر اصلاً چنین چیزی رخ دهد).

به‌ عنوان‌ مثال، اگر فیلتر­های قهوه “کاملاً طبیعی” تولید می­کنید، نباید به سراغ کلید واژه ­هایی همانند “قهوه”، “قهوه طبیعی” یا “قهوه ارگانیک” بروید، زیرا برای کسانی که در جستجوی فیلتر قهوه هستند، این­ ها کلمات کلیدی خاص نیستند. همچنین، این کلید واژه ­ها رقابت بالایی دارند، و احتمالاً سایت شما برای آن­ها در برابر تولیدکنندگان بزرگ قهوه رتبه ­بندی نخواهد شد.

 

۲.کلمات کلیدی برای موضوعات وبلاگ

خلق محتوای وبلاگ می­تواند به رتبه ­بندی کسب ‌و کار تجارت الکترونیک شما برای کلید واژه­ های اضافی که ممکن است در وب‌ سایت اصلی شما نباشند، کمک کند. بعلاوه، شما می­توانید بر روی کلمات کلیدی long tail [۴] در وبلاگتان سرمایه ­گذاری کنید.

اصلا کلمات کلیدی long tail چه هستند؟ این‌ ها جستجو های منحصر به ‌فردی هستند که افراد جهت یافتن چیز ها به‌ طور آنلاین استفاده می­کنند. آن ­ها شامل بیش از دو واژه هستند.

به ‌عنوان‌ مثال، اگر شما دانه قهوه می­فروشید به نظر می­رسد ایده خوبی باشد رتبه ی “قهوه” را امتحان کنید؛ اما، داده­ ها نشان می­دهد که اصطلاحات جستجوی “محبوب” همانند “قهوه” کمتر از ۳۰% جستجو های انجام ‌شده بر روی وب را شامل می­شود. این همان‌ جایی است که کلمات کلیدی long tail وارد بازی می­شوند.

بر اساس Moz، “۷۰% باقی‌ مانده در آنچه جستجوی long tail نامیده می­شود قرار دارد. long tail در برگیرنده صد ها میلیون جستجوی منحصر به‌ فرد است که ممکن است چند بار در طی یک روز انجام شوند، اما، هنگامی ‌که در کنار هم قرار می­گیرند، اکثریت تقاضای جهانی برای اطلاعات از طریق موتور جستجو را تشکیل می­دهند”.

با در نظر گرفتن این مطلب، به دنبال کلید واژه ­های long tail بروید که حجم بالای جستجوی انطباق کامل (محلی، نه جهانی) و امتیاز دشواری پائینی دارند. پس ‌از اینکه این فهرست را کامل بررسی کردید، می­توانید هدف­ گیری کلمات کلیدی با حجم کمتری را آغاز کنید که هنوز دارای ارتباط بالا هستند.

توجه: هرگز صفحات وب یا پست ­های وبلاگتان را با کلید واژه ­ها پر نکنید. زمانی که برای وبلاگتان می­نویسید، بر توسعه محتوای عالی درباره موضوعاتی تمرکز کنید که مردم خواهان مطالعه و به اشتراک­گذاری آن هستند.

همیشه برای مردم بنویسید نه برای موتور های جستجو. الگوریتم گوگل اکنون به سایت­ هایی پاداش می­دهد که محتوای عالی خلق می­کنند و سایت­ هایی را تنبیه می­کند که از کلید واژه­ ها انباشته‌ شده ‌اند یا از سایر فنونی استفاده نموده­اند که به ‌عنوان دستکاری‌ شده شناخته ‌شده‌اند.

 

۳.از نا کار آمدی کلید واژه اجتناب کنید

نا کار آمدی کلید واژه زمانی رخ می­ دهد که چندین صفحه از یک وب ‌سایت تلاش دارند تا برای کلید واژه ­ای یکسان رتبه دریافت کنند.

مشکل این امر این است که برای موتورهای جستجو گیج ­کننده است. شما در نهایت آن­ ها را مجبور می­کنید تا انتخاب کنند کدام صفحه در بین گروهی از صفحات وب برای آن کلید واژه خاص مهم­تر است. این امر توانایی شما را برای کسب ترافیک برای آن کلید واژه کاهش می­دهد.

خب، این یعنی چه؟ یعنی شما نباید حتی پست وبلاگی با استفاده از کلید واژه ­ای بنویسید که بر روی آن برای یکی از صفحاتی که سهم اصلی مطالب وب‌ سایتتان را دارد تمرکز کرده­اید.

جهت اجتناب از نا کار آمدی کلید واژه، هر یک از صفحات وب‌ سایتتان را بر روی صفحه گسترده­ای به همراه کلید واژه ­هایی که سعی دارید برای آن­ ها رتبه دریافت کنید، فهرست نمایید. اگر کلید واژه­ ها را ستونی مرتب کنید، نباید هیچ کلید واژه ­ای دو بار تکرار شده باشد.

B: تحقیقات رقیب

پس ‌از اینکه کارتان با جستجوی کلید واژه تمام شد، نیمی از راه را رفته­ اید! حال زمان تحقیقات رقیب است. باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

۱.رقبای اصلی شما به سراغ کدام کلید واژه ­ها می­ روند؟

فهرستی از کلید واژه­ هایی که به نظر می ­رسد رقیبتان برای استراتژی SEO خود استفاده می ­کنند ایجاد کنید. همچنین، بررسی کنید آیا Domain Authority (DA) بالاتری نسبت به شما دارند؟ آیا صفحات وب آن­ ها Page Authorities (PA) بالاتری از شما دارند؟

 

خوشبختانه، Moz این کار را برای شما واقعاً ساده کرده است. می­ توانید با نصب نوار ابزار Moz رایگان اطلاعات خود را به دست آورید.

اگر رقبایتان DA یا PA بالاتری نسبت به شما دارند، می­ تواند ایده خوبی باشد که بر سایر کلید واژه­ ها تمرکز نمایید، زیرا رقابت در برابر آن­ ها بسیار مشکل خواهد بود. سعی کنید به سراغ پیروزی ­های راحت­ تر بروید، اگر می­ توانید!

برای تعیین DA یا PA برای هر وب ‌سایت یا صفحه وب کافی است نوار ابزار رایگان Moz را بر روی Chrome یا Firefox نصب نمایید.

۲.لینک ­هایشان را از کجا می­گیرند؟

یک مورد خیلی مهم که باید به خاطر داشته باشید این است که فهرستی از مکان­ هایی که رقبایتان از آنجا لینک­ های ورودی ­شان[۱] را می ­گیرند تهیه کنید.

برای تهیه این فهرست می ­توانید از ابزاری همانند Open Site Explorer استفاده کنید.

می ­توانید لینکی از این وب ­سایت ­ها از طریق تماس با وبلاگ نویس، تماس با خبرگزاری یا تنظیم صفحات شرکت خودتان به دست آورید. نگران نباشید: در ادامه اطلاعات بیشتری درباره تماس با وبلاگ نویس و رسانه ارائه می­شود.

پیش از تماس با سایت­ های درون فهرست، هر سایتی را که امتیاز DA پائینی دارد را پاک‌ کنید. دریافت لینک ورودی از سایتی که DA پائینی دارد می­ تواند به رتبه­ بندی شما آسیب بزند زیرا گوگل تصور می­ کند یک سایت بد به شما لینک می­ دهد زیرا شما یک سایت بد هستید.

 

۳.معماری سایت آن­ها چگونه است؟

به معماری سایت رقیبتان نگاهی بیاندازید. جهت ­گیری­ شان چگونه است؟ چقدر لینک­ هایشان عمیق می­شود؟ فروشگاه­ های تجارت الکترونیک باید توجه ویژه­ای به معماری برای موارد زیر داشته باشند:

  • محصولات محبوب در طبقه ­ای خاص
  • محصولات مرتبط
  • محصولات با بالا ترین امتیاز
  • محصولاتی که اخیراً مشاهده ‌شده‌ اند

هنگامی‌که متوجه شدید چگونه بزرگ­ ترین شرکت ­ها در صنعت شما معماری ­شان را سازماندهی می­کنند، می توانید تصمیم بگیرید که آیا مسیر مشابهی را طی کنید، مسیر مشابه را با یکسری تعدیل­ ها بپیمایید، یا مسیری کاملاً متفاوت را انتخاب کنید.

بر اساس گزارش Moz در سال ۲۰۱۱، “اغلب SEO ها بحث می­کنند که صفحاتی که عمیقاً در معماری فرو رفته ‌اند ممکن است به میزان کافی برای قابل روئیت بودن در موتور جستجو لینک دریافت نکند. مطمئناً، با ارتقاء محتوای معماری می­توانید رتبه کلی آن را بهبود بخشید”.

پس اگر رقبای اصلی با معماری navigational  عمیق را می­بینید، نباید صرفاً به این خاطر که برند های بزرگی­ هستند آن­ ها را کپی کنید.

 

۴.از دیدگاهی استراتژیک، چگونه می­ توانید وب ‌سایتتان را متمایز نمایید؟

این پرسش با آنچه اکنون درباره معماری سایت گفتیم پیوند دارد. چه می­توانید برای متفاوت کردن سایتتان و بهتر کردن آن نسبت به رقبا انجام دهید؟ آیا می­توانید معماری navigational  را بهبود دهید؟ چگونه می توانید سایتتان را اجتماعی ­تر کنید؟ اگر رقبایتان وبلاگ نداشته باشند شما وبلاگی را اضافه خواهید کرد؟ فهرستی از فعالیت­ هایی که می­توانید انجام دهید تا مطمئن شوید سایتتان بهتر از سایت رقبا برای مصرف کنندگان است تهیه کنید.

 

دوره آموزش سئو و بهینه سازی سایت رایگان

آموزش کامل سئو SEO 3

هفته دوم : شناسایی مشکلات فعلی وب سایت

پس ‌از اینکه جستجوی کلیدواژه و تحقیقات رقیب را انجام دادید، زمان آن است تا به مشکلات سایتتان رسیدگی کنید. مهم ­ترین چیزهایی که در مرحله رسیدگی پیشنهاد می ­شوند عبارت ‌اند از:

A: به‌سرعت خطاهای سایت را بیابید

پیشنهاد می شود برای یافتن هرگونه خطای وب‌ سایت از Screaming Frog استفاده کنید. Screaming Frog رایگان است و لینک­ ها، تصاویر، CSS، اسکریپت و appهای وب‌ سایتتان را از دید یک SEO بررسی می­کند. سپس، خلاصه­ای از داده­ ها شامل خطا ها، تغییر مسیر ها، صفحات تکراری، تگ ­های عنوان از دست ‌رفته، و غیره برای شما فراهم می­کند.

خطا های اصلی که می­خواهید به ‌سرعت تصحیح شوند عبارت ‌اند از:

  • تغییر مسیر هر صفحه ۴۰۴ به محتوای واقعی
  • تبدیل تغییر مسیرهای ۳۰۲ به تغییر مسیر های ۳۰۱
  • به‌روز رسانی صفحات محتوای تکراری، عنوان­ های متا، و توصیف ­های متا.

Screaming Frog به شما در شناسایی خطا های بالا و بسیاری از خطا های دیگر سایت کمک می­کند که به بهبود SEO شما و نرخ تبدیل و سود مندی کلی کمک خواهد کرد.

 

B: سرعت وب ‌سایتتان را تعیین کنید

هنگامی‌که به خطا های بزرگ رسیدگی کردید، زمان تمرکز بر روی سرعت وب ‌سایت خواهد بود.

بازدیدکنندگان منتظر بارگذاری شدن وب­ سایتی کند نمی ­مانند. مشتریانتان به گوگل باز می‌گردند تا وب­ سایتی سریع­ تر را بیابند که احتمالاً یک رقیب است!

در حقیقت، تحقیقات نشان می­دهد که ۴۰% افراد سایتی را که بیش از ۳ ثانیه زمان برای بارگذاری می­گیرد ترک می­کنند! مشتریانتان را به خاطر سرعت پائین سایتتان از دست ندهید.

به همین دلیل سریع بارگذاری شدن سایتتان به‌ شدت اهمیت دارد. اگر باید سرعت وب‌ سایتتان را بیازمایید، از ابزار رایگان Pingdom استفاده کنید.

اگر بیش از ۳ ثانیه طول می­کشد تا وب‌ سایتتان بارگذاری شود، می­توانید با خرید فضای سرور بیشتر، استفاده از CMS متفاوت (به‌عنوان‌مثال، Magento متأسفانه آهسته است، درحالی‌که WooCommerce برای سریع بودنش شهرت دارد)، یا کاهش تصاویر و اندازه فایل­ها سرعت را افزایش دهید.

در مثال بالا، می­توانید ببینید که Mashable زیر ۲ ثانیه بارگذاری می ­شود!

 

بهینه ­سازی درون صفحه SEO

درحالی‌که بهینه ­سازی موتور جستجو برون صفحه (یعنی ساخت لینک) اهمیت دارد، بهینه­ سازی درون صفحه به همان میزان مهم است. بهینه ­سازی درون صفحه شامل تمامی فعالیت ­هایی است که شما درون صفحات وب تان برای کمک به بهتر شدن رتبه سایتتان انجام می­دهید.

به بهینه ­سازی درون صفحه به‌ عنوان میوه­ ای در دسترس در بازی SEO نگاه کنید. می­توانید آن را کنترل کنید، که خیلی عالی است!

هنگامی‌که بحث بهینه­ سازی درون صفحه می­­شود، ۸ هدف کلیدی وجود دارد که باید بر آن­ ها تمرکز کنید:

  • بهینه ­سازی کلید واژه
  • ساختار سایت
  • لینک دهی درونی
  • قابلیت کاربرد
  • نسخه تلفن همراه وب ‌سای
  • بازنگری ­های مشتری
  • ریچ اسنیپت
  • یکپارچگی رسانه ­های اجتماعی

 

 

روشهای نوین بازاریابی ، فروش و تبلیغات در وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا آموزش داده شده است. شما می توانید از بخش دوره های آموزشی آنلاین رایگان در زمینه های بازاریابی و فروش ، تبلیغات ، تجارت الکترونیک ، ارز دیجیتال ، سرمایه گذاری و مدیریت شرکت نمایید. همچنین می توانید در کلاس های حضوری و حرفه ای ما در زمینه های فروش و بازاریابی و توسعه کسب و کار شرکت نمایید.

در صورتی که برای گسترش کسب و کارتان با مشکل موجه هستید و نیاز به مشاوره دارید می توانید از بخش سفارش ایده های ما را برای توسعه کسب و کارتان بشنوید و یا برای سفارش خدمات تحقیقات بازاریابی و و فروش یا خدمات تحقیق و توسعه محصولات جدید اقدام نمایید.

 

دوره آموزش سئو و بهینه سازی سایت رایگان

آموزش کامل سئو SEO 5

هفته سوم : چک لیست سئو SEO و روش بهینه سازی سایت

چک لیست سئو SEO : روش بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو را سئو می نامیم و در این مقاله روش های ضروری سئو برای وب سایت ها را توضیح می دهیم. سئو لازمه نمایش وب سایت در نتایج جست و جوی گوگل و یاهو و …. است . مقالات بیشتر درباره سئو و بهینه سازی را در بخش آموزش های وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا مطالعه بفرمایید.

۱) کلیدواژه خوبی را برای متمرکز شدن بر آن انتخاب کنید

اولین گام انتخاب کلیدواژه یا عبارت جستجویی است که می خواهید پستتان برای آن نمایش داده شود. اگر در حال نوشتن درباره اسباب بازی برای سگ های کوچک هستم، می خواهم بدانم مردم واقعا چه چیزی را جستجو می کنند.

ساده ترین راه برای این کار استفاده از Google Keyword Planner است، ابزاری رایگان که به شما برآوردی برای هر عبارت جستجو نشان می دهد. (اگرچه برنامه ریز کلیدواژه رایگان است، شما باید حساب AdWords را برای دسترسی به آن ایجاد کنید).

۲) جستجوی کلیدواژه

حال که یک کلیدواژه دارید که می خواهید برای آن رتبه بیابید، باید یکسری بازسازی ها انجام دهید! به سراغ حالت جستجوی خصوصی در مرورگر وب خود بروید ( Incognito در کروم، Private در سافاری و فایرفاکس، InPrivate در اینترنت اکسپلورر) و وارد Google.com شوید. نگاهی به تمامی محتواهایی که در صفحه اول گوگل آمده است بیاندازید، نتایج تبلیغاتی در بالای صفحه را نادیده بگیرید. ۱۰ نتیجه اول رقبای شما هستند! آن ها چه چیزی را ندارند؟ آیا می توانید بهتر از ان ها باشید؟

۳) بهترین محتوا را بنویسید

حال که می دانید رقابت شما چه شکلی است، زمان آن است که محتوایی خلق کنید که رقبای شما را از بین ببرد. این کار دشوارترین بخش و در عین حال مهم ترین بخش است. باید محتوایی فوق العاده داشته باشید. مهم نیست اگر پست وبلاگ، صفحه فروشگاه تجارت الکترونیک یا صفحه ورود فروش را خلق می کنید. باید بهتر از دیگران باشد. در غیر این صورت نه گوگل و نه مخاطبانتان هرگز متوجه شما نخواهند شد.

۴) کلیدواژه را در عنوان صفحه خود وارد کنید

این موضوع عجیبی نیست، اما به هر حال مطرحش می کنم: عنوان صفحه شما باید دربرگیرنده کلیدواژه باشد، اما به این معنا نیست که دقیقا همان باشد. علاوه بر این، عنوان باید آن قدر جالب باشد که افراد واقعا بخواهند بر روی آن کلیک کنند.

۵) کلیدواژه را در سرتیتر خود وارد کنید

می توانید صفحات وب را با داشتن عنوانی بزرگ در بالا سازماندهی کنید، و در ادامه آن چندین سرتیتر فرعی در طول صفحه می آید همانند تیترهای فرعی در همین متن.

این سازماندهی نه تنها برای افرادی که مقاله های وبلاگ را بررسی می کنند مفید است، بلکه برای نشان دادن به گوگل که پست وبلاگ شما دقیقا درباره چه چیزی است نیز سودمند خواهد بود. بنابراین مطمئن شوید دقیقا از عبارت کلیدواژه حداقل یک بار در تیترهای فرعی خود استفاده می کنید.

۶) کلیدواژه را در نام و alt-tag تصویر خود وارد کنید

اگر پست وبلاگتان دارای تصاویر است، می توانید از این تصاویر برای تثبیت اینکه موضوع پستتان درباره چیست برای گوگل استفاده کنید. دو راه برای انجام این کار وجود دارد:

۱- نام تصویر

۲- alt-tag تصویر

برای تغییر نام تصویر، کافی است نام تصویر را در رایانه خود پیش از آپلود تغییر دهید. به جای آنکه فایلی با عنوان ۲۸۳۴۷.jpg داشته باشید می توانید آن را مجددا نامگذاری کنید به چیزی شبیه به SEO.jpg

Alt tag چیزی است که شما پس از آپلود عکس در وب سایت وارد می کنید. alt tag همان چیزی است که مرورگر وب در صورت عدم بارگذاری تصویرتان به هر دلیلی نشان خواهد داد.

۷) از کلیدواژه در URL و در پست استفاده کنید

راه دیگری که گوگل قادر است تعیی کند پست وبلاگ شما درباره چه چیزی است URL است. به عبارت دیگر ما درباره آنچه پس از .com در url شما می آید صحبت می کنیم (یا .net، .org یا هر چیزی که استفاده می کنید).

۸) لینک های درونی وارد کنید

اگر درباره بهترین محتوا صحبت نمی کنید، چرا باید کسی اهمیت دهد؟ به همین دلیل، مهم است که بهترین محتوای شما به طور درونی با سایر صفحات وب سایت شما لینک شود.

بله، این یعنی شما باید به عقب برگردید و برخی از پست های قدیمی خود را ویرایش کنید تا لینک ها به محتوای جدید را در بر بگیرند.

۹) مهم ترین نکته SEO: لینک های بیرونی بگیرید

لینک های بیرونی از طرف وب سایت هایی به غیر از وب سایت خودتان به شما ارجاع داده می شود. گوگل به شدت بر لینک های بیرونی متکی است تا تعیین کند تا چه حد یک پست خوب است. این امر منطقی است، مگر نه؟ شما می توانید درباره خودتان و مهارت هایتان تمام روز صحبت کنید، اما هیچ کس شما را باور نخواهد کرد. اما به محض اینکه دیگران شروع به صحبت درباره شما کنند، مردم متوجه شما می شوند.

در حالی که ایجاد محتوای عالی می تواند لینک هایی برای شما فراهم سازد، حقیقت این است که، شما باید لینک سازی انجام دهید.

نه نکته چک لیست بالا ممکن است دربرگیرنده همه چیزهایی که فرد باید درباره SEO بداند نباشد، اما با پیروی از این چک لیست، شما چندین پله جلوتر از رقبای خود قرار خواهید گرفت و احتمالا پست شما ترافیک سئو قابل توجهی دریافت خواهد کرد.

 

روشهای نوین بازاریابی ، فروش و تبلیغات در وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا آموزش داده شده است. شما می توانید از بخش دوره های آموزشی آنلاین رایگان در زمینه های بازاریابی و فروش ، تبلیغات ، تجارت الکترونیک ، ارز دیجیتال ، سرمایه گذاری و مدیریت شرکت نمایید. همچنین می توانید در کلاس های حضوری و حرفه ای ما در زمینه های فروش و بازاریابی و توسعه کسب و کار شرکت نمایید.

در صورتی که برای گسترش کسب و کارتان با مشکل موجه هستید و نیاز به مشاوره دارید می توانید از بخش سفارش ایده های ما را برای توسعه کسب و کارتان بشنوید و یا برای سفارش خدمات تحقیقات بازاریابی و و فروش یا خدمات تحقیق و توسعه محصولات جدید اقدام نمایید.

 

دوره آموزش سئو و بهینه سازی سایت رایگان

23 راهکار بهبود بازاریابی محتوا 2

هفته چهارم : 23 راهکار بهبود بازاریابی محتوا

راهکار بهبود بازاریابی محتوا می تواند شما را در رسیدن به مشتریان بیشتر در بازار کمک نماید . آیا از راهکار های افزایش بهره وری بازاریابی محتوا آگاهی دارید ؟ در این مقاله 23 راهکار بهبود بازاریابی محتوا برای شما آموزش داده شده است. مقالات بیشتر در این زمینه را می توانید در بخش آموزش های وب سایت دلیران دنا مطالعه بفرمایید.

Social Media یا شبکه های اجتماعی

ارسال پست در شبکه های اجتماعی یکی از راه های افزایش سرنخ است که معمولا برای ترویج محتوا از آن استفاده می کنیم اما روش های دیگری نیز وجود دارد که می تواند در این باره، نتایج بهتری را بوجود آورد. با هم این بخش ها را مورد بررسی قرار می دهیم:

شبکه اجتماعی LinkedIn

لینکی را روی صفحه شرکت خود در این شبکه اجتماعی نشر دهید که حاوی یک تصویر باشد. بهتر است که حتی الامکان این تصویر بهینه سازی شده باشد.

۱.به یک گروه وارد شوید و در باره پستی که ایجاد کرده اید بحث مفیدی راه بیندازید. اگر این کار را به درستی انجام ندهید می تواند موجب شود که شما به عنوان اسپم معرفی شوید. گروه هایی که در لینکدین وجود دارند در واقع مکان مهمی هستند که در آن به بحث و تبادل نظر میان متخصصان پرداخته می شود. بنابراین به امید اینکه بتوانید از طریق لینک هایی که نشر می کنید ترافیک خود را افزایش دهید، در هر جایی لینک خود را قرار ندهید چون ممکن است به ضرر برند شما تمام شود. به جای این می توانید در گروه ها سوالاتی را مطرح کنید که به پستی که ایجاد کرده اید ربط پیدا می کند.

لازم نیست که متن پست خود را در گروه انتشار دهید. بعد از چند روز از اینکه سوال مورد نظر خود را مطرح کردید، به بررسی وضعیت پاسخ ها در گروه بپردازید و ببینید که آیا استقبالی از سوال شما شده و بحثی روی آن صورت گرفته است یا نه؟ در صورتی که وضعیت مناسب بود می توانید، بخشی مناسب و مرتبط از پست خود را در گروه نشر دهید. می توانید لینک خود را هم در ادامه محتوا نشر دهید البته باید این کار را در صورتی انجام دهید که فکر می کنید این کار برای تان ارزشمند است.

۲.اگر شما برای خود گروه اختصاصی دارید ( که خودتان آن را مدیریت می کنید ) بهتر است که اواخر هر هفته پیشنهاد های خود را برای اعضای گروه ارسال کنید.

23 راهکار بهبود بازاریابی محتوا

وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی، بهتر از هر ابزار دیگری می تواند شمار زیادی از افراد را به سمت سایت شما روانه کند و باعث افزایش سرنخ های شما گردد. هر زمانی که شما یک مطلب به وبلاگ خود اضافه می کنید می توانید به راحتی، امکانی فراهم کنید که گوگل و دیگر موتورهای جستجو، راهی جدید برای دسترسی کاربران به وب سایت شما و مطالب وبلاگ تان ایجاد کنند. هر پستی که ایجاد می کنید موجب می شود که کلمات کلیدی تان رنگ بهتری پیدا کنند و دسترسی دیگران به مطالب و سایت تان را ارتقا دهند. در این باره به نکته های زیر دقت کنید:

۳.تا هر اندازه که می‌توانید در این مورد پست بنویسید. سپس پست‌ها را در طول چند ماه پخش کنید تا بر روی لندینگ پیج خود جریان پیوسته‌ای از ترافیک داشته باشید. در داخل پست‌‌ها، برای کاربران به لندینگ پیج لینک دانلود بگذارید.

۴.در انتهای هر پست که برای وبلاگ خود ایجاد می کنید، یک دکمه CTA قرار دهید که طی آن، کاربران را تشویق کنید تا از پیشنهاد ها و آفر ها دیدن کنند.

۵.در داخل پست خود یک CTA اسلایدی بسازید که با رسیدن خواننده به میانه‌ی پست ظاهر شود.

۶.کاربران را تشویق کنید که با استفاده از دکمه های اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی، پست های شما را روی شبکه های اجتماعی نشر دهند. همچنین می توانید از جملات قابل توییت برای این منظور نیز استفاده کنید.

۷.بر روی وب سایت هایی که با شما وحدت موضوعی دارند، پست هایی ارسال کنید. این کار نه تنها به شما کمک می کند که مخاطبین و بازدید کنندگان جدیدی پیدا کنید، بلکه به شما کمک می کند لینک های ورودی به سایت تان را هم افزایش دهید. بدین منظور فقط تلاش کنید که پستی را نشر دهید که از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

Organic Search

اگر محتوای خود را به منظور دسترس پذیری بیشتر کاربران در شبکه های اجتماعی بهینه سازی کنید، می توانید برای سایت خود ارزش آفرینی چشم گیری رقم بزنید. در این باره می توانید دستورالعمل های زیر را مد نظر قرار دهید:

۸.صفحات سایت و وبلاگ خود را بر اساس کلمات کلیدی که می خواهید رنک بهتری پیدا کنند و توسط آن کلمات کاربران به وب سایت شما راه پیدا کنند، بهینه سازی کنید. البته این به معنی، جمع آوری و انبوه سازی کلمات کلیدی در صفحه و مطلب نیست بلکه بهترین پیشنهادی که به شما می دهیم این است که از کلمات کلیدی در متن لندینگ پیج ( به اندازه استاندارد )، در عنوان و در URL استفاده کنید.

۹.یک  SlideShare با توجه به موضوعی که ایجاد کرده اید، درست کنید. در واقع  SlideShare می تواند رنک سایت شما را بالاتر ببرد چرا که بسیاری از افراد که به دنبال محتویات آموزشی هستند به دنبال  SlideShare هایی هستند که بتوانند از طریق آن بیاموزند. از این فرصت هم می توانید به منظور دسترس پذیری بیشتر وب سایت در موتورهای جستجو بهره ببرید.

۱۰.در قسمت توضیحات، لینکی به سمت لندینگ پیج و آفرهایتان قرار دهید.

۱۱.اگر روی SlideShare اکانت PRO دارید، با استفاده از فرم‌های مربوطه نام و آدرس ایمیل کسانی را جمع کنید که درخواست این محتوا را داشته‌اند. فایل CSV کسانی که نام‌شان ثبت شده را دانلود کرده، آن را درون پایگاه داده‌ی خودتان آپلود کنید، و بعد یک کپی از این داده‌ها برایشان بفرستید.

۱۲.یک ویدیوی کوتاه درباره‌ی این پیشنهاد برای منتشر کردن در یوتیوب بسازید. این ویدیو می‌تواند صحبت یک دقیقه‌ای نویسنده در مورد این پیشنهاد، یا نکته‌ی کوتاهی باشد که در این مورد وجود دارد. در بخش توضیحات ویدیو لینکی به پیشنهاد خود بگذارید و در داخل خود ویدیو هم یک یا دو نکته با ارجاع به پیشنهاد مذکور قرار دهید. در انتهای ویدیو یک آدرس کوتاه بگذارید تا اگر کاربر خواست خودش آن را وارد کند.

ایمیل مارکتینگ و بهبود تبلیغات ایمیلی

ایمیل کردن بخش‌هایی از پایگاه داده‌ی فعلی شما نه تنها پیوند آن‌ها را با شرکت شما بهتر می‌کند، بلکه از طریق توان پایگاه داده‌ی شما ترافیک جدیدی برایتان به ارمغان می‌آورد و باعث افزایش سرنخ های شما گردد.

در ایمیل خود، مردم را تشویق کنید تا این پیشنهاد را با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارند. برای راحت‌تر کردن این کار از دکمه‌های اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید و از آن‌ها بخواهید که همین پیام را برای دوستانشان بفرستند. برای این که دکمه‌ها از نظر بصری کارکرد بهتری داشته باشند، آن‌ها را بزرگ و با رنگ‌های جذاب انتخاب کنید.

۱۳.ایمیل خود را طوری طراحی کنید تا مردم با یک کلیک ساده بتوانند آن را به صورت توئیت با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

۱۴.با دوستان خود و کسانی که نفوذ زیادی در این حوزه دارند به طور مستقیم تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید که اگر فکر می‌کنند حرف شما ارزشمند است، آن را با مخاطبین‌شان به اشتراک بگذارند. برای راحت کردن کار آن‌ها امکانات ارسال سریع توئیت یا یک کپی آماده از ایمیل را تهیه کنید.

پرداخت

شما می توانید از فرصت بازاریابی پرداختی یا هزینه دار به منظور کمک به ترویج بهتر محتوا روی شبکه های اجتماعی استفاده کنید. آن چه در این باره لازم است بیاموزید را در ادامه این مطلب آورده ایم:

۱۵.با صرف مقداری پول، میزان مشارکت در پست‌های فیسبوکی ارگانیک خود را افزایش دهید. برای مطمئن شدن از صرف پول در موثرترین راه ممکن، تبلیغات خود را هدف‌دار سازید. با استفاده از قابلیت مخاطبین مشابه (Lookalike Audiences) فیسبوک می‌تواند محتوای خود را به دست افراد مشابه بیشتری برسانید.

۱۶.با استفاده از قابلیت هدف گذاری مجدد فیسبوک (که در بخش Power Editor قسمت Ads Manager وجود دارد) افرادی را که قبلاً از سایت شما بازدید کرده‌اند یا هنوز هم در پایگاه داده‌ی شما هستند هدف قرار دهید. این روش راه فوق العاده‌ای برای پیوند دادن مجدد افرادی است که قبلاً از شرکت شما خوششان می‌آمده است.

۱۷.در توئیتر توئیت‌های ترفیع شده بسازید تا در اخبار یا نتایج جستجوی کاربران هدف نمایش یابد.

۱۸.برای بالا بردن آن دسته از آپدیت‌های صفحه‌ی شرکت که مربوط به محتوای مورد نظر ماست از قابلیت Sponsored Updates موجود در لینکدین استفاده کنید.

رویدادهای زنده

اگر قصد دارید در یک رویداد صحبت کنید یا اینکه، یک غرفه ایجاد کنید یا در حال برنامه ریزی برای هر دو این مورد هستید، می توانید در مورد محتویات جدیدی که ایجاد کرده اید در برنامه مورد نظر، صحبت کنید. در این باره روش های زیر را مد نظر داشته باشید:

۱۹.یک لپ تاپ یا تبلت به همراه داشته باشید و از طریق آن صفحه landing page خود را باز کنید و به مخاطبین یاد آوری کنید که پیشنهاد شما را در آن صفحه دانلود کنند.

۲۰.یک لینک کوتاه از محتوایی که ایجاد کرده اید، درست کنید و در هنگام ارائه آن را در اسلاید مورد نظر قرار دهید. شما می توانید این لینک را در اسلایدهای سخنرانان در مراسم نیز قرار دهید.

۲۱.لینک کوتاهی از مطلب مورد نظر را در پشت کارت ویزیت خود قرار دهید. این کارت ویزیت را می توانید در میان حضار توزیع کنید.

ترویج و ارتقای داخلی

کارمندان تان در شرکت، می توانند به عنوان یک عنصر مهم برای ترویج محتوای ایجاد شده به شمار آیند. از آن ها بخواهید که محتوایی را که به منظور ایجاد سرنخ ایجاد کرده اید را به اشتراک گذارند.

۲۲.زمانی که مطلب مورد نظر را ایجاد کردید، یک ایمیل داخلی برای کارمندان و همکاران خود ارسال کنید و به صورت مختصر به معرفی پست مورد نظر بپردازید و در خلال معرفی به لندینگ پیج نیز اشاره کنید. از آن ها بخواهید ضمن مطالعه این مطلب، آن را با استفاده از دکمه های شبکه های اجتماعی روی شبکه های اجتماعی نشر دهند. برای اطلاع همکاران می توانید درباره موضوع یک توییت برایشان نیز ارسال کنید.

۲۳.از مدیریت یا مدیران بخواهید که به منظور ترویج محتوا، پیام خاص و شخصی سازی شده خود را ایجاد کنند و برای مخاطبین خود ارسال کنند.

 

روشهای نوین بازاریابی ، فروش و تبلیغات در وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا آموزش داده شده است. شما می توانید از بخش دوره های آموزشی آنلاین رایگان در زمینه های بازاریابی و فروش ، تبلیغات ، تجارت الکترونیک ، ارز دیجیتال ، سرمایه گذاری و مدیریت شرکت نمایید. همچنین می توانید در کلاس های حضوری و حرفه ای ما در زمینه های فروش و بازاریابی و توسعه کسب و کار شرکت نمایید.

در صورتی که برای گسترش کسب و کارتان با مشکل موجه هستید و نیاز به مشاوره دارید می توانید از بخش سفارش ایده های ما را برای توسعه کسب و کارتان بشنوید و یا برای سفارش خدمات تحقیقات بازاریابی و و فروش یا خدمات تحقیق و توسعه محصولات جدید اقدام نمایید.

دوره آموزش سئو و بهینه سازی سایت رایگان

تولید محتوا شخصی سازی شده برای مشتریان خاص

هفته پنجم : تولید محتوا شخصی سازی شده برای مشتریان خاص

روش تولید محتوا شخصی سازی شده برای مشتریان خاص به افزایش مشتری و افزایش نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری می انجامد. در بخش آموزش بازاریابی و فروش وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا مقالات متعددی درباره تولید محتوا و بازاریابی محتوا نوشته شده است و در دسترس شما است . در این مقاله تولید محتوا شخصی سازی شده برای مشتریان خاص را مطالعه کنید.

این روزها شخصی‌سازی (Personalization) به مهم‌ترین و پررونق‌ترین گرایش حوزه بازاریابی تبدیل شده است. بازاریابان صنایع مختلف می‌کوشند براساس سلایق و خواسته‌های بازار هدف خود، از بازاریابی محتوا به‌عنوان یک اهرم استفاده کنند. اما متاسفانه با وجود فراوانی داده‌ها در سکوهای دیجیتال (مثل فیس‌بوک و اینستاگرام)، بازاریابان نتوانسته‌اند تجربه مشتریان را به شکلی موثر شخصی‌سازی کنند.

شخصی‌سازی محتوا چیست؟ one-to-one marketing

شخصی‌سازی که بسیاری آن را با عنوان «بازاریابی یک به یک» (one-to-one marketing) می‌شناسند، یک استراتژی بازاریابی است که در آن، کسب‌وکارها با بهره‌گیری از علم تجزیه و تحلیل داده‌ها و تکنولوژی‌های دیجیتال، تجربه‌ای متفاوت و «سفارشی شده» را برای بازار هدف خود فراهم می‌کنند. مثلا برای هر مشتری یک پیام اختصاصی می‌فرستند یا براساس علایق و خریدهای قبلی او، کالاهایی را به او پیشنهاد می‌کنند که متناسب با نیازهایش است.شخصی‌سازی به تکنولوژی‌های روز وابسته است. در واقع بدون کمک ابزارهای تکنولوژی، جمع‌آوری، طبقه‌بندی، تجزیه و تحلیل، انتقال و مقیاس‌بندی داده‌ها ممکن نیست. تکنولوژی به بازاریابان کمک می‌کند داده‌های مربوط به مشتریان بازار هدف خود، اعم از سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی، میزان درآمد، علایق و محرک‌های خرید را جمع‌آوری کنند. به بیان ساده‌تر، شخصی‌سازی یعنی راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی «برای مشتری با کمک داده‌های مربوط به مشتری.»

چرا کسب‌وکار شما به شخصی‌سازی نیازمند است؟

شخصی‌سازی در ابتدا فقط یک واژه نامفهوم بود که در دنیای دیجیتال، بین کاربران باب شده بود. اما امروز به یک تاکتیک تبدیل شده که به‌طور گسترده توسط بسیاری از کسب‌وکارهای B۲B و B۲C به‌کار گرفته می‌شود.به لطف تکنولوژی‌های همراه، حالا دسترسی به اینترنت آسان‌تر شده است. بر اساس تحقیقات آماری سایت Internet Live Stats که آمار مربوط به تعداد کاربران اینترنت را در لحظه به نمایش می‌گذارد، از سال ۱۹۹۳ تاکنون، تعداد کاربران اینترنت به میزان چشمگیری افزایش یافته است. حالا شمار کاربران اینترنت در سراسر جهان به بیش از ۳ میلیارد نفر می‌رسد که در مقایسه با سال ۲۰۰۵، سه برابر شده است. با گسترش اینترنت، دسترسی افراد به اطلاعات بیشتر شد و همین باعث شد «تحقیق کردن» به بخشی از فرآیند تعامل مشتری و برند تبدیل شود.

حالا مشتریان پیش از خرید یک محصول، درباره آن تحقیق می‌کنند و این تصمیم‌گیری بر اساس اطلاعاتی صورت می‌گیرد که از منابع مختلف جمع‌آوری کرده‌اند. در چنین فضایی، افراد به دنبال برندهایی هستند که برای مشتریان ارزش قائل شوند. تحقیقات در همین راستا نشان داده که ۷۰درصد مشتریان وقتی با محتوای «نامربوط» مواجه می‌شوند – همان تبلیغاتی که به آنها ارتباطی ندارد – کلافه می‌شوند. مهم نیست که برای تبلیغات برند خود از چه کانالی استفاده می‌کنید: شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها یا تلویزیون. آنچه مشتری از شما انتظار دارد این است که پیش از ارائه تبلیغات، خودش و نیازهایش را بشناسید.

حقایقی درباره شخصی‌سازی

در حوزه بازاریابی، رویکردهای جدیدی مثل «مرتبط بودن» (relevance) و مشتری‌مداری شکل گرفته‌اند. کسب‌وکارها حالا معتقدند که «همیشه حق با مشتری است». برای تاکید بر اهمیت شخصی‌سازی در کسب رضایت مشتری توجه شما را به چند داده آماری در این رابطه جلب می‌کنیم:

شخصی‌سازی، اولویت اول بازاریابان برای ارتقای کسب‌وکارها در آینده است.شخصی‌سازی بیشترین کاربرد را در کانال بازاریابی ایمیل دارد؛ اما تنها ۳۹ درصد از خرده‌فروشان به مشتریان خود ایمیل‌های شخصی‌سازی شده می‌فرستند.کمتر از ۱۰ درصد بازاریابان معتقدند تلاش‌هایشان برای شخصی‌سازی موثر بوده است و یک سوم آنها می‌گویند که برای شخصی‌سازی منابع کافی در دست ندارند. بیش از ۶۰ درصد مشتریان آنلاین مایلند بدانند که وب‌سایت‌ها اطلاعات مربوط به مشتریان را چگونه به دست می‌آورند و چگونه محتوایشان را برای مشتریان شخصی‌سازی می‌کنند. برای مشتری امروز، مهم است که اطلاعات را تحت کنترل داشته باشد.

۴۱ درصد مشتریان مایلند روی اطلاعاتی که در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌گیرد، کنترل بیشتری داشته باشند و ۲۹ درصد حاضرند خودشان این اطلاعات را به کسب‌وکارها ارائه دهند. ۵۸ درصد مشتریان ترجیح می‌دهند که شخصی‌سازی براساس اطلاعاتی صورت پذیرد که خودشان به میل خود به اشتراک گذاشته‌اند. درحالی‌که ۳۸درصد از آنها می‌خواهند علایق و خواسته‌های خود را با ذکر جزئیات معین کنند. بزرگ‌ترین چالش‌ها بر سر راه شخصی‌سازی به ترتیب اهمیت از این قرارند: کسب بینش‌ و آگاهی و همگام بودن با تحولات (۴۰ درصد)، فقدان داده‌های مرتبط (۳۹درصد)، داده‌های غیردقیق (۳۸ درصد).

شخصی‌سازی تجربه مشتریان

پیش از شخصی‌سازی تجربه مشتریان، باید داده‌های مربوط به هر مشتری را جمع‌آوری کرد و این اطلاعات را طوری ذخیره کنید که در یک نگاه قابل مشاهده باشد. این اطلاعات می‌تواند شامل خریدهای سابق، ترجیحات و سلایق و رفتار مشتریان در گذشته باشد. در این مسیر ممکن است با چالش‌هایی روبه‌رو شوید که مهم‌ترین این چالش‌ها عبارت است از: عدم توانایی ایجاد ارتباط میان تکنولوژی‌ها (۴۰ درصد)، عدم کیفیت داده‌ها (۳۴ درصد) و فقدان تکنولوژی‌های مرتبط (۳۲ درصد).۸۵ درصد برندها می‌گویند که فعالیت‌های شخصی‌سازی آنها براساس تقسیم‌بندی وسیع (broad segmentation) و خوشه‌بندی ساده (simple clustering) صورت گرفته است (هر دو مورد روش‌هایی برای طبقه‌بندی و تقسیم بازار هدف به بخش‌ها و زیر گروه‌های کوچک‌تر، بر اساس طیف وسیعی از ویژگی‌ها هستند).۹۴ درصد بازاریابان برای بالا بردن سطح شخصی‌سازی از متدهای زیر استفاده کرده‌اند: مکانیزم ورود یکپارچه یا استفاده از یک حساب کاربری واحد برای ورود به چندین اپلیکیشن، ایجاد فرآیند ثبت نام برای شناسایی مشتریان، داده‌ها و علم تجزیه و تحلیل برای استخراج داده‌ها و مدیریت حساب کاربری مشتری.

شخصی‌سازی ایمیلی

تحقیقات شرکت خدمات بازاریابی «اکسپرین» نشان داده هر ایمیلی که شخصی‌سازی می‌شود، میزان سوددهی و نرخ تراکنش‌های هر کسب‌وکار را ۶ برابر افزایش می‌دهد. با این وجود ۷۰ درصد برندها قادر نیستند ایمیل‌های تبلیغاتی خود را به درستی شخصی‌سازی کنند. ۶۶ درصد بازاریابان برای شخصی‌سازی بی‌درنگ محتوا با مشکلاتی مواجه‌اند، اما ۷۷ درصد آنها معتقدند که شخصی‌سازی بی‌درنگ، حائز اهمیت است.۷۴ درصد مشتریان آنلاین گزارش می‌کنند که از دیدن محتواهایی (تبلیغات، پیشنهادها و…) که با سلیقه آنها جور نیست به ستوه آمده‌اند. ۹۴ درصد کارشناسان بازاریابی و بینش مشتری معتقدند که شخصی‌سازی ابزاری مهم برای رسیدن به اهداف بازاریابی است.

 

وضعیت فعلی حوزه شخصی‌سازی

گرچه شخصی‌سازی تاکتیکی است که به‌طور گسترده توسط بازاریابان در صنایع مختلف پذیرفته شده است، اما هنوز چالش‌های فراوانی در رابطه با کیفیت داده‌های مربوط به مشتریان وجود دارد. در نهمین کنفرانس «لویالتی اکسپو» (Loyalty Expo) که سالانه حول محور وفاداری مشتریان برگزار می‌شود، ارنان رومن، نویسنده و کارشناس بازاریابی، فعالیت‌های شخصی‌سازی امروز را «شکست‌خورده» خواند. او بر اساس تحقیقات و مصاحبه‌های گسترده‌ای که تحت عنوان «صدای مشتری» صورت گرفته، درباره وضعیت فعلی شخصی‌سازی چنین گفت: فعالیت کسب‌وکارها در زمینه شخصی‌سازی هوشمندانه نیست. کسب‌وکارها آن‌چه برای مشتری مهم است را شخصی‌سازی نمی‌کنند.

انتظارات مشتری

با توجه به پیشرفت تکنولوژی، انتظارات من به‌عنوان یک مشتری بالا رفته. ایمیل‌هایی که براساس «پیشینه خرید» شخصی‌سازی می‌شوند، دیگر پاسخگوی نیاز مشتریان نیستند. مشتری دوست دارد ایمیل‌هایی دریافت کند که ترجیحات و علائق او را منعکس کنند. به اعتقاد رومن، مشتری امروز انتظار دارد که در تمامی مراحل تعاملش با یک کسب‌وکار (مراحلی از قبیل جذب مشتری، آشناسازی، مدل‌سازی، غافلگیری و قدردانی از مشتری، فروش جانبی، بیش‌فروشی و…) شخصی‌سازی صورت پذیرد: گرچه میان کاربران، نگرانی‌های فراوانی در رابطه با حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی وجود دارد، اما بسیاری از مشتریان حاضرند داوطلبانه اطلاعات شخصی خود را برای شخصی‌سازی در اختیار کسب‌وکارها قرار دهند. شخصی‌سازی می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود. در اینجا به بررسی سه مورد می‌پردازیم:

۱) شخصی‌سازی وب‌سایت

رایج‌ترین شکل شخصی‌سازی که مورد توجه بسیاری از بازاریابان بوده و بسیاری از مشتریان آن را تجربه کرده‌اند، شخصی‌سازی وب‌سایت است. سایت آمازون شخصی‌سازی را به بهترین شکل ممکن انجام داده است. وقتی شما محصولی را از این سایت خریداری می‌کنید، دفعه بعدی که به این سایت رجوع می‌کنید، محصولاتی را برای شما به نمایش می‌گذارد که اخیرا خریداری کرده‌اید یا احتمالا خریداری خواهید کرد.

۲) شخصی‌سازی مبتنی بر خرید

در این روش، کسب‌وکارها از داده‌هایی استفاده می‌کنند که مشتری طی اولین بازدید خود از وب‌سایت به اشتراک گذاشته است. آنها از این داده‌ها برای راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی با هدف بیش‌فروشی یا فروش جانبی استفاده می‌کنند. بیش‌فروشی (upselling): پیشنهاد محصولی که از محصول مد نظر مشتری گران‌تر است. فروش جانبی (cross selling): پیشنهاد محصولی که با کالایی که مشتری خریداری کرده، مرتبط است یا جزو لوازم جانبی آن است. هدف از این نوع شخصی‌سازی، جلب توجه مشتری به سایر کالاهایی است که ممکن است به کارش بیاید. ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و پیشنهادهای درون‌سایتی از جمله کانال‌های مورد استفاده برای شخصی‌سازی مبتنی بر خرید هستند. مثالی از فروش جانبی: فرض کنید که برای خرید یک دوربین دیجیتال به یک وبسایت فروش آنلاین رجوع کرده‌اید. وبسایت به محض اینکه سفارش شما را ثبت کرد، یک بسته، شامل کیف دوربین، پاک‌کننده لنز، شارژر و چهار باتری را با قیمتی کمتر به شما پیشنهاد می‌کند. این روش که به فروش جانبی مشهور است، یکی از ‌رایج‌ترین راه‌های ترغیب مشتری از طریق شخصی‌سازی است.

۳) هدف‌گیری مجدد

این روزها که شبکه‌های اجتماعی به جزء جدایی‌ناپذیر استراتژی‌های بازاریابی تبدیل شده‌اند، پای شخصی‌سازی به این شبکه‌ها نیز باز شده است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که از یک وب‌سایت فروش آنلاین بازدید کنید بدون آنکه محصولی خریداری کرده باشید. برند مربوطه با استفاده از داده‌های مرورگر مشتری، حساب کاربری شما در شبکه‌های اجتماعی را جست‌وجو می‌کند و محصول خود را در این شبکه‌ها به شما پیشنهاد می‌کند. آنها حتی ممکن است شما را در این شبکه‌ها فالو کنند.

آینده شخصی‌سازی

شخصی‌سازی راه درازی در پیش دارد. بسیاری از بازاریابان هنوز با ابزارهای تکنولوژی در کشمکش هستند و با انبوهی از داده‌های بلااستفاده مواجه‌اند. در عرصه تکنولوژی، مهم‌ترین چالش بر سر راه بازاریابان، نداشتن منابع کافی یا دانش کافی برای تشخیص اولویت‌های کسب‌وکار است.اما با رعایت نکات و فنون مربوط به حوزه شخصی‌سازی که به وفور در وب‌سایت‌ها و کتب یافت می‌شوند و با توجه به پیشرفت روز‌افزون تکنولوژی، بازاریابی «یک به یک» در سال ۲۰۱۷ رونق بیشتری خواهد گرفت و کسب‌وکارهای بیشتری به این استراتژی روی خواهند آورد. برخی گرایش‌های رایج در حوزه شخصی‌سازی از این قرارند:

۱) محتوای پویا

این روزها کسب‌وکارها برای جلب توجه خوانندگان با یکدیگر رقابت می‌کنند و بازاریابان می‌کوشند تا محتوایی را ارائه دهند که مفهومی، شخصی‌سازی شده و متناسب با سلایق مشتریان باشد. این تاکتیک را «محتوای پویا» می‌نامند.به این منظور شما باید محتوای سایت خود را دائما به روز کنید تا مشتری به مشارکت بیشتر تشویق شود. برای داشتن محتوای پویا می‌توانید علاوه‌بر ارائه محتوا به روش‌های سنتی (مثل محتوای متنی)، از انیمیشن‌ها، ویدئوها و پیام‌های صوتی استفاده کنید. هدف اصلی این تاکتیک این است که هر بار بازدیدکننده‌ای از سایت شما دیدار کرد، تجربه‌ای جدید و شخصی‌سازی شده برایش فراهم شود.

۲) شخصی‌سازی کانال همه‌کاره (Omni Channel)

امروزه بسیاری از کسب‌وکارها و برندها در چندین کانال دیجیتال فعالیت می‌کنند. با توجه به طیف گسترده شبکه‌های اجتماعی، تالارهای گفت‌وگو و‌گروه‌های آنلاین، آنچه باعث حفظ مشتریان فعلی و جلب مشتری جدید می‌شود، حضور مداوم و موثر برندها در شبکه‌های اجتماعی است.اما حضور در این شبکه‌ها و مدیریت تک‌تک آنها یکی از مهم‌ترین مشکلات بر سر راه بازاریابان بوده است. شما علاوه‌بر حضور در این شبکه‌ها، باید بتوانید میان آنها هماهنگی ایجاد کنید، پیام واحد و یکپارچه‌ای را از طریق تک تک آنها به مشتری منتقل کنید و این امکان را فراهم کنید که مشتری از هر کانالی که ترجیح می‌دهد (چه آنلاین و چه حضوری)، بتواند محصول یا خدمات خود را بدون دردسر خریداری کند.

۳) شخصی‌سازی مبتنی بر موقعیت جغرافیایی

یکی دیگر از روش‌های شخصی‌سازی که مورد توجه برندها بوده است، مدیریت تجربه مشتری بر اساس موقعیت جغرافیایی‌اش است. به‌عنوان مثال، یک وب‌سایت فروش آنلاین از بازدیدکنندگان درخواست می‌کند که محل زندگی خود را انتخاب کنند. سپس قیمت محصول مربوطه و تخفیف‌های احتمالی را بر اساس پول رایج آن منطقه به مشتری ارائه می‌کند. بعضی اپلیکیشن‌ها هم با دریافت اطلاعات مربوط به محل زندگی، نزدیک‌ترین رستوران‌ها، کافه‌ها، فروشگاه‌ها و مراکز خرید و اطلاعات تخفیف آنها را به شما نمایش می‌دهند.

آن‌چه پیش روی ماست

بازاریابی محتوا و شخصی‌سازی دو گرایش اصلی عرصه بازاریابی در سال ۲۰۱۷ خواهند بود. پیش از آنکه هر یک از این گرایشات را انتخاب کنید، بهتر است کمی زمان صرف کنید و درباره اهداف کسب‌وکار و مخاطبان خود عمیق فکر کنید. با استفاده از تاکتیک شخصی‌سازی می‌توانید هر بازدیده‌کننده را به یک مشتری تبدیل کنید.

 

در بخش آموزش های وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا شما می توانید مقالات رایگان در زمینه هایبازاریابی و فروش ، تجارت الکترونیک ، طراحی سایت ، مشاوره مدیریت ، منابع انسانی ، تحقیق و توسعه ،خلاقیت و نوآوری و مشاوره سرمایه گذاری را مطالعه نمایید.

شما می توانید از بخش سفارش خدمات ، در زمینه های مشاوره بازاریابی و فروش ، طراحی سایت و بهینه سازی سایت ، مشاوره نوآوری و ایده پردازی ، تحقیق و توسعه ، مشاوره منابع انسانی ، مشاوره سرمایه گذاری و خدمات تجارت الکترونیک را سفارش دهید.

 

برای انتشار مجدد مقالات این وب سایت ذکر منابع و درج لینک به سایت ما (توسعه تجارت دلیران دنا) الزامی است.

 

منابع :

  •  Vanhishikha Bhargava-exitbee.com
  • مریم مرادخانی
  • وب سایت دنیای اقتصاد
  • وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)

 

 

منابع :

وب سایت آکادمی فروش ایران salesdemy.ir

واحد آموزش فروش و بازاریابی توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)

 

منابع :

وب سایت آکادمی فروش ایران salesdemy.ir

واحد آموزش فروش و بازاریابی توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)

 

 

منابع :

وب سایت آکادمی فروش ایران salesdemy.ir

واحد آموزش فروش و بازاریابی توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات وب سایت