مشاوره مدیریت و کسب و کار

تکنیک خلاقیت استوری بوردینگ

آیا با تکنیک خلاقیت استوری بوردینگ آشنایی دارید ؟ در این مقاله شیوه استفاده از این تکنیک برای جلسات طوفان فکری را برای شما توضیح می دهیم. تکنیک خلاقیت استوری بوردینگ به معنای نوعی فیلمنامه نویسی یا داستان پردازی برای رسیدن به ابعاد جدیدی از ماجراست که در این مقاله دلیران دنا (دناکو) توضیح داده می شود.

تکنیک خلاقیت استوری بوردینگ

تکنیک خلاقیت استوری بوردینگ (StoryBoarding)

در دانشنامه فارسی میخوانیم، استوری برد یا فیلم‌نامه مصور (به انگلیسی: storyboard)، پلی میان یک فیلم‌نامه مکتوب و جهان تصویری رسانه‌های بصری است. اگر داستان به شکل فیلم‌نامه نوشته شده باشد باید بهترین میزانسن برای هر صحنه طراحی شود. در رسانه‌های بصری بیان داستان با تصویر، گامی لازم است تا کشف کنید که داستان چگونه به فیلم ترجمه خواهد شد.

فیلم‌نامه مصور

فیلم‌نامه مصور اجازه می‌دهد تا بهترین راه را برای بیان تصویری هر کنش داستان یافت. علاوه بر کشف نحوه بیان تصویری داستان باید بر روی مشخصات سینمایی فیلم مانند زوایای دوربین، ترکیب‌بندی، تداوم، حرکت اشیاء و شخصیت‌ها، برش‌ها، ژست‌ها، حالات چهره و تا حدی ریتم کار کرد. به هر ترتیب، نقش استوری‌بورد در ایده پردازی هم تفاوت چندانی با کاربرد آن در سینما ندارد؛ یعنی قرار است به کمک آن، داستانی برای رسیدن به ایده‌ی مطلوب را خلق کنیم.

اما چنانچه قصد دارید فرآیندی را طراحی کنید، تکنیک استوری بوردینگ به شما کمک می کند تا ببینید که ادراک مجموع شما از یک مساله آیا در راستای راه حل پیشنهادی و یا در تضاد با آن قرار دارد و هم چنین نقاطی را که نیاز به تفکر و یا تحقیق بیشتر دارد را نیز مشخص می سازد. با ایجاد یک داستان مصور به منظور کشف مساله و راه حل های آن، اعضای تیم قادر به مشاهده ی چگونگی تلاقی ایده ها و برقراری ارتباط میان آنها در جهت ایجاد راه حل خواهند بود.

می توانید از کاغذهای چسب دار استفاده کنید. به هر یک از اعضای تیم این فرصت را بدهید تا ایده های خود را به صورت انفرادی روی کاغذ برچسب دار بیاورند. این ایده ها می توانند در قالب نوشتاری و یا حتی مصور در برگه ها درج شوند. حالا تعداد زیادی ایده در قالب برگه های کاغذی در اختیار داریم که می بایست آنها را روی یک صفحه بزرگ تر بچسبانیم. ساماندهی ایده ها در قالب یک مجموعه مصوَرِ متوالی و پشت سر هم، به ذهن ما کمک می کند تا ارتباطات جدید را کشف کنیم، ایده های نامرتبط با هدف نهایی را حذف و در آخر به راه حلی مناسب از دل تلاقی میان ایده ها دست یابیم.

سایر تکنیک های خلاقیت که در بخش های دیگر وب سایت دلیران دنا توضیح داده شده ا ند.

 

  • 1-    استوری بوردینگ (StoryBoarding)
  • 2-    پیوندهای اجباری (Forced connections)
  • 3-    مغز- نویسی (brain – writing)
  • 4-    پیش نویسی (Zero Draft)
  • 5-    تکنیک اسکمپر SCAMPER
  • 6- زیر سوال بردن  فرضیات
  • 7. تکنیک رویاپردازی
  • 8. شش کلاه تفکر

روشهای نوین بازاریابی ، فروش و تبلیغات در وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا آموزش داده شده است. شما می توانید از بخش دوره های آموزشی آنلاین رایگان در زمینه های بازاریابی و فروش ، تبلیغات ، تجارت الکترونیک ، ارز دیجیتال ، سرمایه گذاری و مدیریت شرکت نمایید. همچنین می توانید در کلاس های حضوری و حرفه ای ما در زمینه های فروش و بازاریابی و توسعه کسب و کار شرکت نمایید.

در صورتی که برای گسترش کسب و کارتان با مشکل موجه هستید و نیاز به مشاوره دارید می توانید از بخش سفارش ایده های ما را برای توسعه کسب و کارتان بشنوید و یا برای سفارش خدمات تحقیقات بازاریابی و و فروش یا خدمات تحقیق و توسعه محصولات جدید اقدام نمایید.

 

منابع :

وب سایت blog.hubspot.com/marketing

وب سایت پرویز درگی

واحد آموزش فروش و بازاریابی توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)

One Response to تکنیک خلاقیت استوری بوردینگ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات وب سایت