مشاوره مدیریت و کسب و کار

تکنیک خلاقیت اسکمپر

از تکنیک خلاقیت اسکمپر چه می دانید ؟ اسکمپر مخفف چند کلمه برای ایجاد تغییراتی در پارامتر های مساله برای رسیدن به آلترنیتیو های جدید است. در این مقاله از وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا به بررسی تکنیک اسکمپر می پردازیم. مقالات دیگر ما را در زمینه خلاقیت از دست ندهید.

تکنیک خلاقیت اسکمپر

تکنیک خلاقیت اسکمپر

اسکمپر ترفندی مهیج برای ایجاد جرقه‌های ذهنی و تراوشات فکری خلاقانه است، که می‌تواند به شما در رویارویی با انواع مسائل کمک کند.
این تکنیک که گاه از آن به عنوان ” پرسش‌های ایده برانگیز ” یاد می‌شود، در واقع مجموعه‌ای از سؤالات است که به فرد کمک می‌کند تا موضوع را از زوایای مختلف ببیند و به ایده‌های تازه دست یابد، در صورتی که احتمالاً در شرایط معمول تجسم چنین ایده‌هایی دور از ذهن به نظر می‌آیند. این تکنیک در عین سادگی، به گواه محققین از قابلیت‌های بسیاری برخوردار است. باب ابرلی به عنوان مبدع این روش شناخته می‌شود. تکنیک اسکمپر بر اساس این ایده است، که هر چیز تازه و جدیدی در واقع شکلی از چیزهای موجود است.

واژه‌ی SCAMPER

واژه‌ی SCAMPER از کنار هم قرار‌گرفتن حروف اول هفت واژه یا عبارت تشکیل شده است، که طرح سؤالات نیز بر اساس همین واژگان طلایی هفت‌گانه است:
جانشین کردن                                                  Substitute
ترکیب کردن                                                     Combine
اقتباس ، تطبیق ، یا سازگاری                                (Adapt  (Adopt
تغییر دادن و یا بزرگ کردن                                     (Modify  (Magnify
کاربردهای دیگر                                                  Put to other uses
حذف یا کاهش                                                  Eliminate
بازآرایی یا معکوس کردن                                       (Rearrangement  (Reverse

 جهت استفاده از این تکنیک، ابتدا به تعریف مسأله یا ایده‌ای که قصد پرورش آن را دارید بپردازید. این مسأله می‌تواند هر چیزی اعم از مسائل شخصی و یا موضوعات مربوط به کار و کسب  را در برگیرد. در واقع هر آنچه را که می خواهید بپرورانید و بهبود دهید ، قابلیت گذراندن از فیلتر اسکمپر را دارا است .

سایر تکنیک های خلاقیت که در بخش های دیگر وب سایت دلیران دنا توضیح داده شده ا ند.

 

  • 1-    استوری بوردینگ (StoryBoarding)
  • 2-    پیوندهای اجباری (Forced connections)
  • 3-    مغز- نویسی (brain – writing)
  • 4-    پیش نویسی (Zero Draft)
  • 5-    تکنیک اسکمپر SCAMPER
  • 6- زیر سوال بردن  فرضیات
  • 7. تکنیک رویاپردازی
  • 8. شش کلاه تفکر

روشهای نوین بازاریابی ، فروش و تبلیغات در وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا آموزش داده شده است. شما می توانید از بخش دوره های آموزشی آنلاین رایگان در زمینه های بازاریابی و فروش ، تبلیغات ، تجارت الکترونیک ، ارز دیجیتال ، سرمایه گذاری و مدیریت شرکت نمایید. همچنین می توانید در کلاس های حضوری و حرفه ای ما در زمینه های فروش و بازاریابی و توسعه کسب و کار شرکت نمایید.

در صورتی که برای گسترش کسب و کارتان با مشکل موجه هستید و نیاز به مشاوره دارید می توانید از بخش سفارش ایده های ما را برای توسعه کسب و کارتان بشنوید و یا برای سفارش خدمات تحقیقات بازاریابی و و فروش یا خدمات تحقیق و توسعه محصولات جدید اقدام نمایید.

 

منابع :

وب سایت blog.hubspot.com/marketing

وب سایت پرویز درگی

واحد آموزش فروش و بازاریابی توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات وب سایت